Madár a hajtóműbe, hatósági figyelmeztetés az utasnak

iho/repülés   ·   2012.05.04. 08:00
kutyucim

Nagy sikere van a felvételnek a videómegosztón, a hatóság azonban nemigen díjazta, hogy a szemfüles utas a felszállás alatt a tilalom ellenére elektronikus berendezést használt.

A Delta Airlines NewYork-Los Angeles járata nem sokkal elemelkedés után találkozott madárrajjal, a jobb hajtómű emiatt rendellenesen működött, a személyzet az előírt eljárás szerint egyhajtóműves kényszerleszállást hajtott végre, természetesen az irányítással együttműködve, ahogy a filmen is hallható a rádióforgalmazás.

Az utas, Grant Cardone közreadta az erről készült felvételét, amelynek nyomán figyelmeztető levelet kapott a szövetségi légyügyi hivataltól. Ebben az FAA  arra emlékezteti az utast, hogy az előírások szerint a repülés úgymond kritikus szakaszai során az utasoknak tilos bármilyen elektronikus berendezést használniuk, mert az esetleges interferencia veszélyesen befolyásolhatja a gép műszereinek, rendszereinek működését.

Cardone, egyébként egy igen gyakorlott, sűrűn utazó üzletember, a CNN-nek úgy nyilatkozott: nem tartja magát törvényfelettinek, de ez az előírás szerinte nevetséges. Úgy véli, mivel az államok lakosságának kilencven százaléka használ okos telefont vagy hasonló kisebb kütyüt, ha ezek használata bajt okozna, gépek ezrei zuhantak volna le emiatt. Cardone azzal érvel, hogy ha az FAA igazán veszélyesnek tartja ezeket a berendezéseket, akkor meg kellene tiltania, hogy az utasok egyáltalán magukkal hozzák őket a gépre.

Az FAA mellett azonban a brit polgári repülési hatóság is határozottan ragaszkodik a tilalomhoz. Vélekedésük szerint volt már olyan katasztrófa, 2003-ban Új-Zélandon, amelynek oka vagy legalábbis komoly faktora volt egy mobilhívás, ami összezavarta egy gép navigációs rendszerét.

A szakértői vélemény szerint az elektronikus interferencia elsősorban az öregebb géptípusokra nézve veszélyes, miközben a modernebb elektromos berendezéseknek már van olyan „flightsafe” alkalmazásuk, amelyek révén a telefon használható például zenehallgatásra, de közben nem bocsát ki elektromágneses hullámokat.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.