Már negyven Flexity villamos közlekedik Göteborgban
A svéd város közlekedési vállalata az opcionális hatvan járművet is lehívta az Alstomtól.
A Västtrafik még 2016-ban kötött megállapodást az Alstom-jogelőd Bombardier-vel negyven, plusz opcionálisan további legfeljebb hatvan Flexity vásárlásáról – az alaprendelés százmillió eurót (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 37,5 milliárd forint) értéket képvisel. Az első villamost 2019-ben vehették át, az utolsót pedig nemrégiben, a szükséges széleskörű teszteket követően adta át az Alstom.
A 2019 óta közlekedő Flexity Classic villamosok M33-as jellel szerepelnek Göteborgban. Ezek hosszabb, 45 méteres verziója az M33C (vagy M44) jelű Flexity, mely 319 utas befogadására alkalmas, ezzel ötven százalékkal nagyobb kapacitással bír. A kocsikat úgy tervezték, hogy megfeleljenek a város pálya- és időjárási viszonyainak. A Flexity-k az eltelt bő négy év alatt már több mint négy és fél millió kilométert tettek meg.
A Kiepe-Electric konzorciumi partnerrel közösen kifejlesztett, az Alstom németországi, bautzeni üzemében megépített könnyűvasúti járművek egy összehangolt flottakorszerűsítési erőfeszítés részét képezik az egyre növekvő lakosságú város és régiója utazási igényeinek kielégítése érdekében. Az M33-as és M33C Flexity-kkel a koros, az 1960-as évek közepén az ASJL által gyártott M28-as, valamint az 1960-as évek végéről és a hetvenes évek elejéről származó, Hägglund-gyártmányú M29-es tujákat váltják ki – számol be a Rail Tech.
Több mint 160 kilométernyi vágányhosszával Göteborgé a legnagyobb villamoshálózat Svédországban. A tizenkét vonalon 132 megállót felfűző hálózaton évente körülbelül 145 millióan utaznak.
(Nyitóképünkön Göteborg egyik Flexity-je hasít. Kép forrása: Alstom / railtech.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!