Máris van vásárló a General Electric új, méteres nyomtávú dízelgépére

iho   ·   2014.10.22. 13:45
400px_ge_evolution

A GE Transportation az Evolution-dízelmozdonycsalád nyolctengelyes ES43BBi verzióját kifejezetten a brazil méteres nyomtávú hálózatra fejlesztette ki. A dél-amerikai ország vasúthálózatának nyolcvan százaléka, körülbelül huszonháromezer kilométernyi pálya ezer milliméteres nyomtávú – írja a Railway Gazette.

A Klabin az úgynevezett América Latina Logística (ALL)-hálózaton fogja bevetni a gépeket, amelyek a Paraná államban található Ortigueirában jelenleg még építés alatt álló cellulózgyár és a szintén az államban található Paranaguá kikötője között továbbítanak majd tehervonatokat. Az üzem várhatóan másfél millió tonna terméket fog évente előállítani.

A GE Evolution-dízelmozdonycsaládjának első vevője a brazil Klabin papírgyártó vállalat<br>(látványterv: GE Transportation)

A Bo-Bo-Bo-Bo tengelyelrendezésű dízelgépek mozgatásáról a GE keskeny nyomközű mozdonyaihoz fejlesztett váltóáramú vontatómotorok legújabb verziója gondoskodik. A motorokat irányító rendszer képes a tengelyeket külön-külön szabályozni, javítva ezzel a tapadást, ezáltal a jelenleg használt, hetvenes és nyolcvanas években gyártott mozdonyok egyenáramú vontatómotorjaihoz képest akár kétszer annyi is lehet a leadható vonóerő. A GE szerint ennek köszönhetően akár két Evolution-gép is elegendő lehet egy olyan teherszerelvény továbbításához, amelyhez eddig három-öt hattengelyes dízelmozdony volt szükséges.

A mozdonyokkal a GE a tervek szerint 2015 tavaszán fogja elvégezni a szükséges teszteket, futópróbákat. A GE és a Klabin közötti szerződés értelmében a gyártó a Klabin és az ALL számára is biztosítja a mozdony- és karbantartó-személyzet kiképzését, továbbá technikai segítségnyújtást is ad.

A járműveket a General Electric Minas Gerais államban található contagemi üzemében építik meg. A gyártó szerint az alkatrészek több mint hatvan százaléka brazil eredetű. A Klabin az első gépeket 2015 tavaszán veheti át, a hetedik érkezése 2016 elején esedékes – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.