MÁV-HÉV: vidéken csak előre megváltott kiegészítő jeggyel felszállni

iho/vasút   ·   2018.08.29. 12:00
hev120_0

Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítő jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni szeptember 1-jétől a HÉV-szerelvényekre. Aki ezt elmulasztja, a vonaton csak pótdíj fizetése mellett vásárolhat kiegészítő jegyet. Vannak kivételek: olyan, közigazgatási határon kívül eső megállónál felszállva, ahol nincs pénztár vagy jegy- és bérletkiadó automata, továbbra is pótdíjazás nélkül lehet megvenni a jegyet a HÉV-en.

Az új szabály szeptember 1-jei hatályba lépésétől a hónap végéig tartó türelmi időszakot alkalmaznak; ezen időszak alatt az ellenőrök még nem szabnak ki pótdíjat, de felhívják a figyelmet az elővételi jegyvásárlás kötelezettségére.

A főváros közigazgatási határán belüli felszállás esetén nincs változás: a budapesti megállóktól a közigazgatási határon kívüli megállókig történő utazás esetén továbbra is pótdíj nélkül lehet megváltani a kiegészítő jegyet, amennyiben az utas rendelkezik Budapesten belül érvényes jeggyel vagy bérlettel. A BKK értékesítési pontjain – amelyek számos HÉV-állomáson is megtalálhatók – előre meg lehet vásárolni a járatokra szükséges jegyeket, bérleteket. Érdemes tudni, hogy a kiegészítő jegyet, bérletet nemcsak a felszállás napján és helyén lehet megvenni: városszerte összesen 367 jegyautomata biztosítja éjjel-nappal a jegy- és bérletvásárlási lehetőséget, továbbá nyitvatartási idejében az összes BKK ügyfélközpont is az utasok rendelkezésére áll.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.