Még egy hidat kaphat délen a Duna

iho/közút   ·   2019.04.17. 12:00
kalocsa-paks_kisk

Másfél éve nyerte el a Paks és Kalocsa közé tervezett híd tervpályázatát a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. konzorciuma.

Azóta újabb hírek érkeztek a következő Duna-híd projektjéről: a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. átvette az átkelő és a kapcsolódó létesítmények építési engedélyét – talált rá az értesítésre Bács-Kiskun megye hivatalos honlapján a magyarepitok.

A legújabb Duna híd látványterve (forrás: magyarepitok.hu)

Az eredeti kiírás szerinti 1010 méter hosszú helyett végül 1133 méter hosszúra tervezett átkelő egy kétszer egy sávos, 90 kilométeróra sebességű közúti kapcsolatot hoz létre Paks és Kalocsa között.

Kalocsa és Paks között teremt kapcsolatot (forrás: Bács- Kiskun megye hivatalos oldala)

Az építész szaklap ismerteti: a híd kétoldali ártéri hídrészei acél keresztmetszettel készülnek el, a mederhíd pedig hibrid (beton és acél) szerkezetű lesz, így gyorsabban épülhet majd meg a műtárgy. A híd tizenkét támaszon áll, kialakításánál ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják. A legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik.

Kétszer egy sávon, 90 kilométeróra sebességgel lehet használni a műtárgyat, amelyet 1133 méter hosszúra terveznek

A beruházás során az új híd az 512-es utat (Kalocsa nyugati elkerülőjét) köti össze a Duna túlpartján futó M6-os autópályával, így egy tizenegy kilométeres, kétszer egy sávos új útszakaszt is átadnak a Duna jobb partján.

Emellett Paks és Gerjen között is fejlesztik a helyi infrastruktúrát, ahol 9,6 kilométernyi új útszakasz építenek.

A tervezett fejlesztés áttekintő térképe (forrás: magyarepitok.hu)

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közlése szerint az építkezés megkezdését még két lépés előzi meg: a projekt építésére szánt forrásokat el kell különíteni a költségvetésből, illetve le kell folytatni a tényleges kivitelezői közbeszerzési eljárást is. Ezt követően a híd építését elvállaló cégnek, vagy konzorciumnak huszonhat hónapja lesz felépíteni a több mint egy kilométer hosszú átkelőt.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.