Még szorosabb együttműködés Záhony felvirágoztatásáért

iho/vasút   ·   2021.03.05. 18:30
00_celiz_rch

Megerősítette a záhonyi intermodális forgalmak növelésével kapcsolatos szándékait a CELIZ Konzorcium és a Rail Cargo Hungaria.

A CELIZ (Záhony Logisztikai és Ipari Övezet) Konzorcium és a Rail Cargo Hungaria (RCH) vezetői szándéknyilatkozat aláírásával megerősítették a két társaság elkötelezettségét amellett, hogy elősegítik a Záhonyon keresztül érkező, a Záhony Port Zrt. által kezelt, megnövekedett távol-keleti intermodális forgalmak hatékonyabb kezelését. Az eseményen online vett részt Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára és Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója.

A dokumentumot a CELIZ részéről a konzorciumvezető MÁV-REC Kft. képviseletében Csomós Norbert ügyvezető, az RCH részéről Körös Norbert CEO és Kotiers Román CFO, az Igazgatóság tagjai látták el kézjegyükkel. Az eseményhez online csatlakozott és az aláírás jelentőségét méltatta Horváth László, az L.A.C. Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója, a MÁV-REC Kft. többségi tulajdonosa és Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja.

A két társaság vezetőinek egybehangzó prognózisa szerint a következő évtizedben a Kína és Európa közötti vasúti árufuvarozási volumen jelentősen növekedni fog. A kínai ipar ugyanis elérte azt a fejlettséget, amely lehetővé teszi kapacitások – gyártósorok, gyártási technológiák – exportját. A távol-keleti ország egyre inkább minőségi termékek kivitelével, kínai szabványok elismertetésével igyekszik alátámasztani képességét a csúcstechnológiai nagyhatalommá válásra. A Selyemút Gazdasági Övezet logisztikai korridorjainak fejlesztése révén pedig saját fejletlenebb nyugati és délnyugati területeit is bekapcsolja a transzkontinentális forgalomba.

Mindezekből Magyarország nemzetgazdasága is profitálhat abban az esetben, ha a záhonyi átrakási infrastruktúra számottevő fejlesztése megvalósul. A kínai áruk európai érkeztetéséhez és logisztikájához szükséges kapacitás rendelkezésre állása döntő szerepet játszik ugyanis abban, hogy a rendkívüli mennyiségű távol-keleti küldemények szállítási útvonala részben Magyarországon keresztül vezessen az Európai Unió piacaira.

A megszólalók annak a meggyőződésüknek adtak hangot, hogy a Kína és Európa közötti erősödő kereskedelmi forgalom egy részének a 6. számú mediterrán vasúti korridoron érkező, magyar közreműködéssel történő lebonyolítása nemzetgazdasági érdek. Ez ugyanis közvetlenül növelni fogja a vasúti szállításokból származó, valamint a kapcsolódó adó-, vám- és egyéb logisztikai bevételeket. Lényeges tényező, hogy a vasúti forgalomnövekedés hozzájárul az árufuvarozás környezeti lábnyomának csökkentéséhez.

A szándéknyilatkozat aláírásával egyidőben a két társaság vezetői jövőbeni kooperációs lehetőségeik további áttekintéséről határoztak, leszögezve, hogy annak kedvező eredménye esetén április 15-éig együttműködési megállapodást kötnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.