Még több motorvonatot kell venni

iho   ·   2013.03.19. 18:42

A jelenlegi és a később villamosítandó vasútvonalakra összesen még kétszáz korszerű motorvonatot kellene vásárolni – áll a magyar vasúti egyesülés sajtóközleményében. A személykocsipark átlagéletkora 35 év, és 10-15 éven belül gondoskodni kellene a teljes elővárosi járműpark lecseréléséről is. A MÁV-Start mostani motorvonat-állománya (60 Flirt és 10 Talent) a teljes férőhelykínálatnak mintegy tíz százalékát fedi le. A mostani, negyvenkét motorvonatos beszerzéssel 120-130 elöregedett (Bhv, By) kocsi, és 20-25 V43-as villanymozdony vonható ki a forgalomból.

Ahhoz, hogy a jelenlegi ülőhelymennyiség negyede korszerű szerelvényeken legyen, a Hungrail szakértői szerint 70-80 háromszáz, ugyanennyi kétszáz, és 40 száz-százötven ülőhelyes villamos motorvonat beszerzésére lenne még szükség a közeljövőben. A tervezett beszerzések egyik fontos követelménye kell legyen, hogy a különböző befogadóképességű motorvonatok egymással is csatolhatók legyenek, ezzel igazodva az utasforgalom igényeihez.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!