Megérkezett az Alstom-kérelem az NKH-hoz
·
2011.08.18. 17:46
Elküldte a francia Alstom a 2-es metróra gyártandó Metropolis szerelvények végleges típusengedély-kérelmét csütörtökön a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz.
A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos Vasúti Szabályzat és a Metró Jármű Szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is.
Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.
Kérelmükben azt írták, szeretnék, ha az NKH a beadványt soron kívül vizsgálná meg.
Az Alstomnak a korábban módosított szerződés szerint 300 napja van arra, hogy megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt 2010 októberében felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. Az aláírás után a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, és a KIKSZ Közlekedésszervező Zrt-nek is ellenjegyeznie kellett a dokumentumokat, majd az Alstomot értesíteni kellett. Ez augusztus 15-én történt meg.
A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.
A francia gyártó a levélben egyben azt is kéri az NKH-tól, hogy a szerelvények fékrendszerével, illetve a vezetőfülke belső magasságával kapcsolatban adja meg a derogációt (mentességet) a hatályos Országos Vasúti Szabályzat és a Metró Jármű Szabályzat alól is. A gyártó ennek érdekében a levélhez csatolta a részletes indoklást is.
Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.
Kérelmükben azt írták, szeretnék, ha az NKH a beadványt soron kívül vizsgálná meg.
Az Alstomnak a korábban módosított szerződés szerint 300 napja van arra, hogy megszerezze a végleges típusengedélyt a 2-es metró szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.
Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények legyártására. Ezt 2010 októberében felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester, és Patrick Kron, az Alstom-csoport vezérigazgatója megállapodtak annak módosításáról, augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés. Az aláírás után a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, és a KIKSZ Közlekedésszervező Zrt-nek is ellenjegyeznie kellett a dokumentumokat, majd az Alstomot értesíteni kellett. Ez augusztus 15-én történt meg.
A szerződést a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért.