Megindult a közvetlen vasúti teherszállítás Kína és Szerbia között
A több mint ötszáz tonna építőanyagot szállító vonat szeptember 24-én indult el Csinanból, a Kínai Népköztársaság Santung tartományának fővárosából, és egy hónap alatt, Mongólián, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon, Szlovákián és Magyarországon keresztül, mintegy 10 ezer 500 kilométer megtétele után érkezett a szerb főváros új vasúti főpályaudvarára, ahol beérkezését Csien Ko-ming kínai kereskedelmi miniszterhelyettes, valamint Aleksandar Vucic szerb elnök várta. A sínek felett kifeszített szalag átszakításával hivatalosan is megindult a közvetlen vasúti teherszállítás Szerbia és Kína között.
A Budapest–Belgrád vasútvonal az első határon átnyúló projekt, amely Kína, valamint tizenhat kelet-közép-európai ország együttműködésének keretében jön létre, és azért is egyedülálló, mert Kína, egy EU-tagország és egy nem EU-tag együttesen vesz részt benne. A Budapest és Belgrád közötti, kétvágányú, villamosított vasútvonal kiépítéséhez háromszázötven kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, ebből százhatvanhat kilométer Magyarországon, száznyolcvannégy pedig Szerbián halad át. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani.
A vasútvonalon óránként százhúsz–száznyolcvan kilométer közötti sebességgel haladhatnak majd a vonatok. A szerbiai szakasz a várakozások szerint 2022 végére elkészül, ezt követően a szerb és a magyar főváros között eddigi hét-nyolc órás út körülbelül két és fél órára rövidül.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!