Megkezdődött az idei cukorrépakampány!

iho.hu   ·   2024.09.27. 13:00
_rail_Cargo_Hungaria_cukorrepafuvar

Begördült az első répavonat a Magyar Cukor Zrt. kaposvári gyárába. A kampány levezénylésének fele a Rail Cargo Hungaria reszortja.

Magyarország piacvezető vasúti árufuvarozó vállalata a tervek szerint 2025. január végéig csaknem negyven feladási állomásról várhatóan 450 ezer tonna terményt továbbít a cukorgyárba. Az összes betakarított termény hozzávetőlegesen felét fuvarozza a Rail Cargo Hungaria (RCH) vasúton, ezzel a tavalyihoz képest tovább csökken a közúti szállítás aránya.

A tavalyi kedvező termés tapasztalatai alapján a magyar gazdák a tavalyihoz hasonló termőterületen, 14 ezer hektáron vetettek cukorrépát. A június végéig tartó kedvező időjárás magas termésátlagot ígért, a rendkívül aszályos nyár azonban szinte minden növény hozamát jelentős mértékben csökkentette, így a cukorrépáét is, amelyből becslések szerint átlagosan 56–60 tonna termett hektáronként. A termény cukortartalma átlagosnak ígérkezik.

A cukorrépát az RCH E-sorozatú, normál építésű, magas oldalfalú, nyitott kocsijaval fuvarozza a cukorgyárba, és a járműveket kizárólag ennek a forgalomnak kiszolgálására használják. Egy répavonat átlagosan 25–28 kocsiból áll és 1300 tonna terményt továbbít. A kampány tervezett 130–135 napja során a társaság szerelvényei összesen több mint 150 ezer kilométert tesznek meg, és hetente átlagosan 24-25 cukorrépavonatot közlekedik majd a magyar vasúti hálózaton.

A hazai vasúti infrastruktúrán folyó pályafelújítási munkák azonban ezúttal is nehezítik a fuvarozást, különös tekintettel arra, hogy a terményt az ország egész területéről – nem ritkán akár 450 kilométer távolságról – kell Kaposvárra eljuttatni. A kampány lebonyolítása magas szintű logisztikai szervezettséget és együttműködést igényel a Rail Cargo Hungaria és a gyár szakemberei között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.