Mégsem kell a Desiro

iho   ·   2013.02.21. 09:00
belga_kk

Nem elégedett a Siemens által gyártott elővárosi forgalomba szánt Desiro motorvonatokkal a belga vasúttársaság. A cég ezért leállította a megrendelést és kártérítésért folyamodik a gyártó felé. A megrendelés összesen 305 villamos motorvonatot foglal magába 1,53 milliárd euró értékben, amelynek körülbelül a felét már folyósították a Siemensnek – olvasható a deredactie.be internetes oldalon.

A Siemens Desiro ML<br>(fotó: Siemens)

A társaság által összeállított kivonatból kiderül, hogy milyen hibák merültek fel legtöbbször a motorvonatokkal kapcsolatban. Eszerint háromrészes szerelvény közlekedésekor probléma volt az indító vonóerővel, továbbá az automatikusan nyíló és záródó ajtók is többször felmondták a szolgálatot. Emellett a WC-vel és a klímaberendezéssel sem voltak megelégedve a szakemberek, valamint a vonat szoftvere sem működött megfelelően.

A belgák részére gyártott Desiro ML bemutatása a 2010-es Innotranson<br>(forrás: innotrans.de)

Az 1500 rögzített hibajelenség közül 900 orvoslását a Siemens végzi el a garanciális javítások keretében, további 500-at pedig jelenleg vizsgálnak, ám 77-et elutasítottak. A Siemens eddig 61 járművet szállított le a vasúttársaság részére. A belga vasutat megillető kártérítés több mint 25 millió euróra rúg, ugyanis korábban az Eurosprinter mozdonycsaládba tartozó 18-as és 19-es sorozatú gépek leszállításának határidejét nem tartotta be a Siemens. Jó hír azonban, hogy a szóban forgó mozdonyok rendben működnek, így a koros elődjeiket sikeresen leváltották.

A belga és a holland vasúttársasággal már korábban is történt hasonló eset, amikor komoly műszaki problémák merültek fel új beszerzésű járművek kapcsán. A nagysebességű Brüsszel–Antwerpen–Amszterdam vonalra szánt, az olasz Ansaldobreda által gyártott Fyra-szerelvények üzembe helyezése után több meghibásodás történt – ezek részleteiről már korábban beszámoltunk az ihón.

Desiro ML Bonnban<br>(fotó: Matthew Black/Wikipédia)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.27. 09:00

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.