Mégsem kell a Desiro
Nem elégedett a Siemens által gyártott elővárosi forgalomba szánt Desiro motorvonatokkal a belga vasúttársaság. A cég ezért leállította a megrendelést és kártérítésért folyamodik a gyártó felé. A megrendelés összesen 305 villamos motorvonatot foglal magába 1,53 milliárd euró értékben, amelynek körülbelül a felét már folyósították a Siemensnek – olvasható a deredactie.be internetes oldalon.
A társaság által összeállított kivonatból kiderül, hogy milyen hibák merültek fel legtöbbször a motorvonatokkal kapcsolatban. Eszerint háromrészes szerelvény közlekedésekor probléma volt az indító vonóerővel, továbbá az automatikusan nyíló és záródó ajtók is többször felmondták a szolgálatot. Emellett a WC-vel és a klímaberendezéssel sem voltak megelégedve a szakemberek, valamint a vonat szoftvere sem működött megfelelően.
Az 1500 rögzített hibajelenség közül 900 orvoslását a Siemens végzi el a garanciális javítások keretében, további 500-at pedig jelenleg vizsgálnak, ám 77-et elutasítottak. A Siemens eddig 61 járművet szállított le a vasúttársaság részére. A belga vasutat megillető kártérítés több mint 25 millió euróra rúg, ugyanis korábban az Eurosprinter mozdonycsaládba tartozó 18-as és 19-es sorozatú gépek leszállításának határidejét nem tartotta be a Siemens. Jó hír azonban, hogy a szóban forgó mozdonyok rendben működnek, így a koros elődjeiket sikeresen leváltották.
A belga és a holland vasúttársasággal már korábban is történt hasonló eset, amikor komoly műszaki problémák merültek fel új beszerzésű járművek kapcsán. A nagysebességű Brüsszel–Antwerpen–Amszterdam vonalra szánt, az olasz Ansaldobreda által gyártott Fyra-szerelvények üzembe helyezése után több meghibásodás történt – ezek részleteiről már korábban beszámoltunk az ihón.