Megújul a zentai delta

A deltavágány előnye, hogy a Szabadka és Beodra között közlekedő tehervonatoknak nem kell érinteni a zentai állomást.
Zenta állomáshoz deltavágány is tartozik, amely jó szolgálatot tesz mozdonyok, motorvonatok megfordításának. Régebben a gőzmozdonyokat, ma már leginkább a motorvonatokat fordítják meg itt. Másik előnye a deltának, hogy a Szabadka–Beodra vonalon közlekedő tehervonatoknak nem kell feltétlenül betérni az állomásra, ahol a vonógépnek át kellene állnia a vonat egyik végéről a másikra, hanem megállás nélkül haladhatnak tovább úticéljuk felé.

A 2019 és 2020 során lezajlott átépítés során az említett deltavágány kimaradt a felújításból – mostanáig. A közelmúltban ugyanis sínek érkeztek Zentára, a napokban pedig bontott pályából származó talpfák, melyeket a deltavágány mindhárom ágának átépítésére fognak felhasználni. Mindkét szállítást a szerb vasút infrastruktúra-kezelő vállalata, az Infrastruktura Železnice Srbije saját mozdonnyal bonyolította le, a CZ Lokótól vásárolt Effishunter 300-as masinával.


* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!