Megújul a zentai delta

Tripolszki Dalibor   ·   2021.07.12. 15:00
210712_zenta_01

A deltavágány előnye, hogy a Szabadka és Beodra között közlekedő tehervonatoknak nem kell érinteni a zentai állomást.

Zenta állomáshoz deltavágány is tartozik, amely  jó szolgálatot tesz mozdonyok, motorvonatok megfordításának. Régebben a gőzmozdonyokat, ma már leginkább a motorvonatokat fordítják meg itt. Másik előnye a deltának, hogy a Szabadka–Beodra vonalon közlekedő tehervonatoknak nem kell feltétlenül betérni az állomásra, ahol a vonógépnek át kellene állnia a vonat egyik végéről a másikra, hanem megállás nélkül haladhatnak tovább úticéljuk felé.

Miután a talpfás menet megérkezett Zentára, a mozdony beállította a vagonokat az első vágányra, ahonnan a szabadkai pft-szakasz kétéltűje kirakodta a talpfákat (a szerző felvételei)

A 2019 és 2020 során lezajlott átépítés során az említett deltavágány kimaradt a felújításból – mostanáig. A közelmúltban ugyanis sínek érkeztek Zentára, a napokban pedig bontott pályából származó talpfák, melyeket a deltavágány mindhárom ágának átépítésére fognak felhasználni. Mindkét szállítást a szerb vasút infrastruktúra-kezelő vállalata, az Infrastruktura Železnice Srbije saját mozdonnyal bonyolította le, a CZ Lokótól vásárolt Effishunter 300-as masinával.

A korábban érkezett UIC60-as sínek
A deltavágány elhelyezkedése (forrás: Google)

 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek