Megújult a Fertőrákost és Szentmargitbányát összekötő út

iho/közút   ·   2020.03.12. 12:00
400px_fertorakos_osszekoto

A beruházás a meglévő, aszfalt burkolatú 8532-es utat érintette, mely nagyrészt öt, a határ előtti 1,2 kilométeren viszont csak négy méter szélességű volt. Az átépítés során az út kilenc méter koronaszélességűvé és hat méter burkolatszélességűvé vált. A meglévő út mellett az első 550 méteren környezetvédelemi, zajterhelési okok miatt új nyomvonalon hat méter széles burkolatú út készült. Az új út a Sopronkőhidát Fertőrákossal összekötő 8527-es úthoz csatlakozik. A régi út kiszolgáló útként funkcionál és két csatlakozással kapcsolódik az új szakaszhoz. A fejlesztéssel tizenegy útcsatlakozás épült ki, 515 méter hosszban történt ívóvízvezeték-kiváltás. A kivitelezők 1870 köbméter aszfaltot építettek be, és közel ötezer köbméter bontott anyagot hasznosítottak újra az útalap építéséhez.

Három és fél kilométeren újult meg és vált szélesebbé az út Fertőrákos és Szentmargitbánya között (fotók: NIF Zrt.)

A Fertő-Hanság Nemzeti Park területén elhelyezkedő út érinti a fertőmelléki dombsor kiemelt jelentőségű természetmegőrzési területet és az Országos Ökológiai Hálózat övezeteit is. A környezetvédelem érdekében 375 fát és 7544 cserjét telepítettek, és 37 ezer 510 négyzetméter felületet füvesítettek. A kivitelezés folyamán védett növényfajokat is áttelepítettek, például a tavaszi héricset. A nyomvonal közelében egyedi tájértékek is találhatóak, maga a Páneurópai Piknik Emlékhely, melynek befejező munkái párhuzamosan folytak az útépítéssel.  Ezekre fokozott figyelemmel kellett lenni a tervezés és főleg a kivitelezés során.

A nettó 735 millió 433 ezer 500 forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Széles Út Kft. kivitelezésében valósult meg, az Interreg V-A Ausztria-Magyarország Együttműködési Program 2014–2020 keretében, európai uniós forrásból. A felújításhoz szükséges 950 millió forintot a kormány bocsátotta rendelkezésre.

A beruházás nem az egyetlen útfejlesztés a térségben. Sopron környékén intenzív korszerűsítés zajlik: az elmúlt időszakban adták át az ágfalvai összekötő utat, és hamarosan megújulnak a Sopron és Harka, valamint a Sopron és Balf közötti összekötő utak is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.