Metrófelújítás: kérdések és cáfolatok

iho   ·   2014.07.28. 10:24

A hivatalos válasz szerint a fővárosi MSZP igyekszik valótlan helyzetet kreálni, a BKV vagyonát elherdálók ütemterv szerinti, szakszerű munkának szeretnék beállítani tevékenységüket. Ezzel szemben semmti sem fejeztek be, amibe belefogtak.

A metróvonalak felújítását tételesen, vonalakra bontva közlik:
– 1-es vonal (kisföldalatti): a mára már 41 éves járművek felújítása elmaradt (az 1995-96-os nagyrekonstrukció alatt teljes körű fővizsgán és belső felújításon estek át a kocsik, de hajtáskorszerűsítés nem történt – a szerk.);
– a 2-es metró felújítását, az állomások rekonstrukcióját nyolc évig készítették elő, és négy évig tartott a felújítás, az új szerelvények beszerzése 2010 utánra csúszott, a biztosítóberendezést végül 2013-ban cserélték ki;
– a 3-as metró káposztásmegyeri hosszabbítása állandó kampánytéma volt, de érdemben nem történt semmi, a meglévő vonalszakasz felújítására nem történtek előkészületek;
– a 4-es metrót nyolc éven át (2002-től 2010-ig) építették, készítették elő, a rossz szerződésekkel a folyamatot visszafordíthatatlanná tették, 2010-ben műszakilag félkész állapotban, jogi rendezetlenséggel adták át az új városvezetésnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ganz és MÁVAG: ki viselheti a patinás elnevezést?

iho/vasút   ·   2025.04.15. 09:00

A hazai vasúti járműipari vállalatok keresik azt a márkanevet, ami segíthetné a piaci pozíciójukat. A nagymúltú Ganz–MÁVAG névre többen is pályáznának, de a nemzetközi piacok meghódításához inkább jó termék, mint történelmi márka segítene.