Metrófelújítás: több belvárosi állomásnál elindultak az előkészületek

MTI/iho   ·   2020.05.09. 09:00
m3metro0

Mindkét állomás utasforgalmi és üzemi területein továbbra is elsősorban bontási munkákat végeznek. A mozgólépcsők elbontása a leglátványosabb változás. Az óriás méretű, több tonnás alkatrészeket, szerkezeteket gyakran daruval emelik a felszínre és közúton szállítják el, a kisebb bontott anyagok továbbra is hétvégén és vasúton jutnak el a BKV Zrt. Kőér utcai remízébe.

Az Arany János utca jellegzetes falburkolatát már eltávolították, ami alatt számok és betűk kezdtek kirajzolódni. Napokig tartott mire fény derült a megfejthetetlennek tűnő kódolásra. A megoldást egy tapasztalt mérnöktől tudta meg a BKV, aki emlékezett a rejtélyes jelekre. Az állomás építésekor, negyven éve egy akkor különlegesnek számító eljárással a helyszínen öntötték ki a betonelemeket, és mint az építőkocka darabjait állították össze a peron falszerkezetét, a számok és betűk pedig az elemek nagyságát és helyzetét jelölik.

A BKV közölte azt is, a Deák Ferenc téren elkerített építési területen az akadálymentesítés előkészületei zajlanak. Mint írták, az Erzsébet térre tervezett, de végül nem ott megvalósult új Nemzeti Színház építésekor, az 1990-es évek végén az alapot, valamint a csatlakozó közmű-, akna- és járatrendszert kialakították, és elkészült egy felvonóakna is a 3-as metróhoz. A metrófelújítás során a födém elbontásával kezdetét vette a feltárás, a későbbiekben pedig itt kap helyet az akadálymentes elérést biztosító liftes felszíni kapcsolat.

A Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed és Ferenciek tere megállókon kívül a Kálvin tér és Deák Ferenc tér metróállomások környezetében is elindultak a közműkiváltások, vízvezeték-építések és -cserék, valamint új csatornabekötések zajlanak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek