Mi a helyzet Tárnokon?
A DSE konzorcium (a szlovák Doprastav a.s., a cseh Subterra a.s. és a magyar EuroAszfalt Kft. kezdőbetűiből összeállított mozaikszó) 2011. április 13-án kötött szerződést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel a 30a vonal Kelenföld–Tárnok szakaszának felújítására.
A feladatok között van Nagytétény és Tárnok vasútállomás teljes vágányhálózatának átépítése az alépítmény erősítésével, a víztelenítés megoldásával. Emelt peronokat és Tárnokon gyalogos aluljárót is építenek.
Tárnokon jelenleg csupán a már újjáépített első és a harmadik vágányon járhatnak a vonatok, utasforgalmat pedig csak az elsőn bonyolítanak le. Számos kitérőt kicseréltek már, a vágányokon jelenleg is dolgoznak. A magasperonok már megépültek, a napokban a perontetőt szerelik.
A villamos felsővezeték rendszer átépítése már készen van Tárnokon, csakúgy, mint a térvilágítás átépítése. Az új kitérők télen már fűthetőek lesznek. A pályaépítési fázisok követésére új ideiglenes biztosítóberendezést telepítenek. Az állomásépület mellett létesítendő P+R parkoló kialakítása jelenleg is folyamatban van.
Augusztus 27-ig Tárnokon az I.2, I.4, I.12 és az I.14 sz. kitérőkön kitérő irányban 20 km per órás, az állomás valamennyi vágányán pedig 40 km per órás technológiai sebességkorlátozás van érvényben.