Milliárdok miskolci fejlesztésekre

MTI   ·   2012.10.30. 09:00
00

A Városi és elővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése Miskolcon és térségében című projekt műszaki tartalmának bővítésére a határozat értelmében 392 millió forint jut. A projekt megvalósíthatósági tanulmánya átfogó kötöttpályás közlekedési rendszert dolgoz ki, amelynek elemei:
– közúti bővítés Szirmabesenyő és Egyetemváros között;
– két vasúti csatlakozás kiépítése Szirmabesenyő vasútállomáson és a Cora áruháznál;
– Hejő–Szinva villamos körvasút létrehozása a meglévő iparvágányok hasznosításával;
– A Hejő–Szinva villamosvasúthoz kapcsolódó szárnyvonalak kiépítése;
– Intermodális csomópont a Tiszai pályaudvarnál;
– Elővárosi közlekedési központ kialakítása a Gömöri pályaudvaron;
– 20 alacsonypadlós villamos beszerzése, 22 két áramnemű, villamos- és nagyvasúti pályán is közlekedni képes jármű beszerzése.

A Zöld Nyíl projekt után további kötöttpályás fejlesztésekre készülnek Miskolcon<br>(Tevan Imre felvételei)

Bruttó 374 millió forint jut a Miskolc belvárosa tehermentesítését szolgáló közúti fejlesztések előkészítésének projektjavaslatára. A Közlekedés Operatív Program (Közop) terhére 5,65 milliárd forintot kap a 3-as főút várost elkerülő szakaszának első üteme, a Király utca–József Attila utca–Kandó tér nyomvonalon, az úgynevezett Y-híd kivitelezése. A 26-os főút északi elkerülő szakaszának második üteme több mint 11 milliárd forintot nyert el: az új út kapcsolatot hoz létre az M30-as gyorsforgalmi úttól a 26-os útig, speciális műtárgyai az árvízvédelmet is szolgálják majd.

A Tiszai pályaudvar környéke igazi intermodális csomóponttá alakulhat, a vasutat és a meglévő villamoshálózatot tram-train rendszer kötné össze

Kapcsolódó hírek