Mindkét daru dolgozik: a Nyugati tetőszerkezetének bontása folyamatos
Társat kapott a korábban felállított toronydaru. A második, 46,2 méter horogmagasságú és 2,7 tonna teherbírású, WOLFF 262 SL típusú darunak 70 méter hosszú gémje van. A csarnok főtetejének deszkaborítása huszonöt, a fémlemezek bontása nyolcvan, a felállványozott tető üveges részének a bontása pedig ötven százalékos készültségű. Folyamatban van az acél tartószerkezetek tisztítása és a statikus felülvizsgálat, valamint elkezdődött a felső oldalbevilágítók üvegezésének bontása az Eiffel tér felől.
Az először munkába állt, TEREX-COMEDIL típusú – becenevén Zeppelin – toronydaru horogmagassága 36 méter; a gém 75 méter hatósugarú; teherbírása pedig 2,7 tonna. Az elmúlt hónapokban a csarnokba futó vágányok felsővezeték-hálózatát szerelték, és a csarnok előtt új, ideiglenes ütközőbakokat építettek be a 10–13. vágányok lezárására, hogy a külső sínpárok a felújítás alatt is használhatók legyenek a vonatforgalomnak. Megépült a csarnokban egy 70 ezer légköbméteres térállvány a csak állványról végezhető szakértői felmérések elvégzésére, továbbá egy 7000 négyzetméteres védőhálót is kialakítottak az utasok és a munkások védelme érdekében.
A Nyugati pályaudvar utascsarnokának több ütemű lezárása idején a december 7-éig tartó időszakra vonatkozó menetrendek és a részletes utastájékoztatás elérhető a www.mav.hu/nyugati oldalon.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!