Miskolci Tatrák Prágában
Felújítás után, fokozatosan állítják forgalomba az egykor miskolci villamosokat a cseh fővárosban.
A Škoda Transportation által leszállított új ForCity Classic 26T típusú villamosoknak köszönhetően a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. piacra dobhatta fölöslegessé vált Tatra villamosait. Miskolcon tizennyolc KT8D5 típusú villamos szolgált, amelyekből tízet Kassáról, nyolcat pedig a csehországi Most városból szereztek be. A tizennyolcból mindössze három maradt Miskolcon az új Škodák megérkezése után, a többit fokozatosan eladta, mégpedig a Prágai Közlekedési Vállalatnak. 2016-ban összesen hét KT8D5 típusú miskolci villamos került a cseh fővárosba, három évvel később pedig további nyolc került Prágába.
A villamosokat fokozatosan felújítják, prágai arculatot kapnak, de ez a felújítási folyamat egyáltalán nem a várt gyorsaságú, aminek fő okai egyrészt a központi felújítóműhely kapacitási lehetőségei, másrészt pedig a munkaerőpiaci helyzet, Csehországban is nagyon kevés a szakmunkás. Az első két volt miskolci „káté” felújítása már befejeződött, a villamosok a 9101 és a 9102 pályaszámot kapták. A 9102-es 2020. szeptember 25-én állt először munkába élesben, utasokkal a fedélzetén. Ezen a napon az 5-ös villamos vonalán (Smíchovské nádraží – Ústřední dílny DP) pendlizett a villamos. A 9102-es egyébként a Most és Litvínov városok közlekedési vállalatától került Miskolcra, ahol 212-es pályaszám alatt közlekedett. Az első tesztüzemi napon azonban máris gondok akadtak a 9102-essel, meghibásodott az utastájékoztató rendszer, és az ajtók sem teljesen jól működtek, így kényszerűen korábban kellett visszavonulnia a kocsiszínbe.
A napokban pedig a képünkön is látszik, hogy végre a 9101-es is porondra került, szorgosan szállítja az utasokat. Hétfőn a 26-os villamos vonalán tűnt fel, Hradčanská állomáson kaptuk lencsevégre.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!