Mit csinálunk először, ha vonatra szállunk? Eszünk! És ehhez egyre kevesebb szendvicset, csirkecombot kell otthonról magunkkal vinni

MÁV/iho   ·   2025.01.12. 09:00
00_utasellato_2024

Az 1948-ban alapított, 2020-ban megújított Utasellátó a tavaly nyári szezonban többféle rekordot is megdöntött: évtizedes távlatban 2024-ben közlekedett a legtöbb vonat Utasellátó szolgáltatással, amit összességében közel 1 milliónyi utas vett igénybe a fedélzeti éttermekben és a bisztrókocsikban. Ma többnyire már kívül-belül megújult étkezőkocsik közlekednek, de nemcsak az utaskomfort javult, hanem a konyhatechnika is: modern berendezéseket szereltek vagonokba.

Naponta több mint száz vonatban közlekedik étkező- vagy prémium- és bisztrószakaszú kocsi a nemzetközi és a belföldi járatokban. A Budapestet a vidéki nagyvárosokkal – Debrecennel, Miskolccal, Péccsel, Szegeddel – összekötő belföldi IC-kbe kapcsolt hazai gyártású IC+ prémium- és bisztrószakaszos kocsikban az Utasellátó jellemzően hideg italokkal, egyszerűbb ételekkel, valamint harapnivalókkal, édességekkel és kávéféleségekkel várja az utasokat.

Az étkezőkocsikban viszont éttermi a színvonal és a kínálat egyaránt. Ezekben tavaly több mint 950 ezer utas vette igénybe a fedélzeti vendéglátást.

  • Hamburgerekből 22 ezret adtak el,
  • felszolgáltak közel 10 ezer adag gulyáslevest,
  • négyezer adag marhapörköltet és
  • ötezer-nyolcszáz adag csirkepaprikást is,
  • mindehhez több mint 280 ezer korsó sört csapoltak.
  • Csokirolóból 70 ezret ettünk meg.

(fotók: MÁV)

A turisztikai szezonban is népszerű volt az Utasellátó szolgáltatása a balatoni és a nemzetközi járatokon. Nyáron a főváros és Keszthely között ingázó Balaton Intercityk étkezőkocsiján közel 45 ezer, a Kék Hullám IC-k bisztrókocsiján pedig több mint 21 ezer tranzakció történt. A Budapest és Split közötti Adria IC-k étkezőkocsiján négyezren fogyasztottak ételt vagy italt: a legnépszerűbbek a hamburgerek – több mint 1000 eladott adag, – valamint az újonnan bevezetett gyros tál és a jalapeno falatok voltak, amikből mintegy 500-500 adagot értékesítettek. Emellé az utasok közel 6500 korsó sört is elfogyasztottak.

A mai Utasellátó szervezet jogelődje, az Utasellátó Nemzeti Vállalat 1948. november 24-én, azaz több mint hetvenhat éve jött létre; 2020 óta pedig az Utasellátó Igazgatóságának több mint négyszáz munkatársa foglalkozik a vasúti vendéglátási szolgáltatások tervezésével, szervezésével és napi szintű megvalósításával. Az Utasellátó stratégiai célja az utasok elvárásaihoz alkalmazkodó, modern és színvonalas fedélzeti és állomási vendéglátás megvalósítása, ezzel a vasúti utazás minőségének és versenyképességének növelése. Ma már az étkező-, bisztró-, háló- vagy fekvőhelyes kocsival közlekedő vonatokon és két budapesti helyszínen – Keleti pályaudvar üzleti várótermében és a Batthyány téri HÉV-végállomáson – is találkozhatunk a vasúttársaság vendéglátó szolgáltatásaival.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.