MMV-s Bobó a HÉV-szállítások élén

Vörös Attila   ·   2012.03.06. 18:30
IMG_9031__120306_SOR__449,029__MMV__400

Egy közelmúltban történt jogszabályváltozás következtében a BKV HÉV-szállítmányai élén a MÁV közforgalmú hálózatán nem dolgozhat a cég saját mozdonya, amikor az elővárosi gyorsvasút szerelvényeit illetve egyéb BKV-s járműveket szállítanak a HÉV csatlakozó állomásai (Óbuda, Soroksári út, Szabadkikötő, Kőbánya-teher) között.

Korábban elég volt egy vonal- és típusismerettel rendelkező MÁV-os mozdonyvezető a HÉV zöld Bobójának fedélzetén, márciustól azonban országos áruszállítási engedéllyel rendelkező vasúttársaság húzhatja csak a zöld vonatokat.

Cinkotán felújított motorvonat érkezik Soroksári útra, majd a réckevei HÉV vonalára<br>(fotók: Vörös Attila)

Az általában keddenkénti szállítások élén a MÁV pályáján az MMV (Magyar Magánvasút Zrt.) Bobója dolgozik. A HÉV hálózatára viszont csak BKV-s jármű léphet, így ott saját mozdony húzza a szerelvényeket. A furcsa helyzet eredménye, hogy egy motorvonat, de akár egy Ks kocsi továbbításához is két mozdonyra van szükség. A BKV-nak ezzel együtt úgy tűnik, jobban megéri az előfogati mozdony megrendelése, mint a megfelelő engedélyek megszerzése a havi néhány fuvar miatt.

Az MMV Bobója az idegen vonatok specialistája, 2008 nyarán még régi ruhájában a Floyd kötelékében és 40 44 003-4 pályaszámon Ipolytarnóc és Nógrádszakál között ingázott a szlovák tehervonatok élén

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.