Most mégsem vesz kettős üzemű motorvonatot a MÁV-Start

iho/vasút   ·   2020.06.20. 09:00
elso_flirt_a_2-esen0
Megjött a MÁV válasza, íme

„A húsz 200 és harminc 150 névleges ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid (kettős, 25 kV AC felsővezetékes és akkumulátoros üzemű) motorvonat beszerzésére irányuló pályázat kiírását követően a pályázók számos észrevétellel éltek a járművek műszaki követelményével, a tervezett viszonylatok miatt a vasútvonalak paramétereivel és az értékelési szempontrendszerrel kapcsolatban. A vasúttársaság a beérkezett észrevételek komplexitása, azok alapos feldolgozása és a közbeszerzési dokumentáció szükségszerű módosítása miatt azt a döntést hozta, hogy él az ajánlatkérő jogával, visszavonja az eljárást és új tendert ír ki.

A MÁV-Start célja, hogy a közbeszerzési eljárás során olyan járművet szerezzen be, amely az utasok számára a legmagasabb színvonalat biztosítja, emellett az elérhető legmodernebb technológia alkalmazásával költséghatékony és környezetbarát üzemeltetést tesz lehetővé.”

 

Korábban írtuk:

„Húsz 200 és harminc 150 ülőhelyes új, zéró emissziós, kettős, felsővezetékes és akkumulátoros üzemű villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-Start. A tervek szerint az ötven jármű fokozatos ütemezéssel érkezne: 2023–2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024–2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országos szinten is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje” – írtuk a közbeszerzési eljárás megjelenésekor.

Kérdéses lesz-e új közbeszerzési eljárás, és ha igen, milyen feltételekkel (illusztráció: Vörös Attila)

A vasúttársaság olyan motorvonatokat akart beszerezni, amelyek egyaránt képesek a 25 kV 50 Hz feszültségű felsővezetékes, és a nem villamosított vonalakon történő üzemeltetésre és utasszállításra; hozzájárulnak a környezettudatos és energiahatékony közlekedés megvalósításához; megoldást jelentenek olyan vonalakon, ahol nincs tervezve a felsővezeték bevezetése, és ezért mozdonycserét vagy felsővezeték alatti dízel közlekedést kell igénybe venni.

Ám a közbeszerzési eljárást visszavonta a MÁV-Start. Várjuk a választ, miért döntött így a vasúttársaság.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek