Munka a vasúton, diplomával
A Network Rail a válaszadók kilencvenkét százalékától kapott pozitív értékelést, megelőzve olyan világmárkákat, mint a Mars vagy a Microsoft. Értékelték az előrelépési lehetőségeket, képzéseket, juttatásokat, és a munkahelyi légkört, több ezer, legfeljebb három éve diplomázott fiatal véleménye alapján.
A cég szerint sokat segítenek ezek a névtelen értékelések abban, hogy tovább fejlesszék munkamódszereiket, juttatási struktúrájukat, és így még több magasan képzett alkalmazottat csábítson a vasút vonzásába. Itthon a MÁV-csoport a legnagyobb vasúti foglalkoztató, és a munkatársunk által végzett nem reprezentatív felmérés alapján nem tartozik a legnépszerűbb célpontok közé a végzős és frissen végzett főiskolások és egyetemisták szerint.
Ugyanakkor, ha valaki felvállalja a kihívásokat, és jókor van jó helyen, a hazai piacon is komoly utat járhat be: a MÁV gyakornoki állásai lehetőséget biztosíthatnak olyan kapcsolatok kialakítására is, amelyek később a magánszektorban is kamatoztathatóak, és nem kizárt, hogy valaki a húszas évei közepére felelős vezetői beosztásba kerül.
Egyelőre persze ez a kivétel, és nem a szabály, de amíg a jogászok és közgazdászok számára többnyire a vasút kényszerpálya, a mérnökök számára pedig jobbára ugródeszkának indul, vagyis kevés az eleve igazán elhivatott munkaerő, addig ez nem is lesz másképp. A magyar vasút átszervezése során szükség lenne olyan programokra, bemutatókra, amelyek az új, hatékonyabb munkamegosztáshoz friss, energikus, magasan képzett munkaerőt képesek az ágazathoz toborozni, akik elhivatottan és céltudatosan munkálkodnának a magyar vasút megújulásán.
Hogy erre az átalakulásra érdemben mikor kerül sor, azt nem tudjuk, de egy dolog biztos: amíg a vasút szó elsősorban negatív jelzőkkel párosul az emberek többségének képzeletében, addig az ágazat munkahelyként sem lesz vonzó a fiatalok számára.