Nem lesz Aspirin IC

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.02.23. 18:00
kiskep_zssk

A szlovák személyszállító vasúti társaság, a ZSSK üzletelni szeretne a vonatok neveivel, foltozva ezzel az igencsak nagy bevételhiányt. Néhány éve már volt példa ilyen pénzszerzési próbálkozásra a szlovákoknál, később mégis be kellett látniuk, nem túl jövedelmező a dolog. Abban maradt a hirtelen felbuzdulás.

Akkoriban volt Impuls Leasing, Obchodné Centrum Mirage, vagy Šariš IC, na és az egyik legmókásabb, az Aspirín gyorsvonat, ami a Bayer gyógyszergyár termékét reklámozta. Képzeljük csak el, akár így is szólhatott volna a jelentés: „Az Aspirin gyorsvonat előreláthatólag 30 percet késik! A késés miatti fejfájásért elnézésüket kérjük, köszönjük.” Most újra életre kelt a nagy ötlet.

Ennek a személynek vajon milyen nevet adnak? Kassán várja menesztését a poprádi személy<br>(a szerző felvételei)

Szlovákiában évtizedek óta vannak olyan nevek, mint a Čingov, Dargov, Liptov, Spišan – ezek tájegységek, földrajzi nevek, amik igazából tradícióvá váltak, ismétlődtek minden menetrendváltáskor. A Pozsonyt Kassával összekötő északi és déli vasútvonalon is megszokták az emberek ezeket a neveket. Nem azt kérdezik, hánykor indul a 604-es, hanem hogy hánykor indul a Dargov gyors. Az IC-szolgáltatás bevezetése óta ismerjük a Tatran és Kriváň IC-t, ezek is már-már kultusznevek. Éppen ezeket a régóta berögződött elnevezéseket szeretné a szlovák közlekedésügyi miniszter megtartani. A távolsági járatokat kivéve viszont nincs ellenére a miniszternek a vonatok neveivel való üzletelés. Könnyen lehet, hogy nemsokára lesz Tesco személyvonat, vagy akár Piros Arany sebesvonat, és a többi.

Az átépítés alatt álló kassai állomáson már nem sokáig csörög-csattog a Pragotron utastájékoztató tábla

A magasabb kategóriájú vonatok elnevezése, sőt a reklámnév Magyarországon sem ismeretlen, bár kevesebb ilyen járat van,mint Csehországban és Szlovákiában. Elég, ha a TVK IC-re utalunk.

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.