Nem tesz jót a Malév-csőd a londoni utaknak

iho/repülés   ·   2012.07.03. 08:47

Az olimpia első hetére vannak még el nem kelt csomagok, összességében ugyanakkor az „utolsókat rúgjuk” − mondta a Napi Gazdaság kérdésére az olimpiai jegyek elosztását hazánkban kizárólagosan szervező Pegazus Sport Tours Kft. ügyvezetője, Kamuti Balázs. Véleménye szerint aligha kerül komolyabb újabb jegytömeg a piacra − bár a london2012.com oldalon mindennap feltűnnek visszamondott jegyek, ezek azonban hamar elfogynak, s egyelőre az látszik, hogy − ellentétben az előző két nyári játékokkal − valóban telt házas lelátók előtt versenyeznek, vagyis korlátozott a jegyek szabadpiaca. Ráadásul a Sunday Times által a közelmúltban kirobbantott jegyeladási botrány után a szervezők még szigorúbban ellenőrzik a jegyértékesítést. Magyarországon a MOB kötelezte a Pegazust, hogy minden eladásnál fel kell venni a személyi adatokat. Ezzel is elejét próbálják venni, hogy a jegyek az olimpia idején megjelenjenek a feketepiacon.

A kft. a többi ország társszervezetével folyamatosan egyeztet annak érdekében, hogy a csapatsportok sorsolásának megfelelő mérkőzések jegyeit egymás között kicseréljék s így a magyar szurkolók a saját érdekeltségű meccseken lehessenek jelen. A rendezvény második hetében már nem csak a jegyek, de a szálláslehetőségek is komoly akadályt jelentenek, hiszen alig maradt szabad szoba abban a két szállodában is, amely a magyar szurkolókat várja. Ennél is komolyabb gond, hogy a légi szállítók alaposan rárepültek a Malév csődjére: Kamuti szerint nem csak a jegyárak drasztikus drágítása okoz gondot − bár a „békeidőben”, csomag nélkül 30 ezerért fellelhető fapados londoni jegyek egy-egy napon már 130-150 ezer forintba is belekerülnek −, hanem az, hogy a British Airways lényegében semmilyen rugalmasságot nem mutat az irodai − sőt hírek szerint a MOB − kéréseinek teljesítése érdekében. A fapados cégektől pedig üzleti modelljük alapján ilyet nem is nagyon lehet elvárni − tette hozzá Kamuti.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Részleges államosítás a brit vasúton

iho/vasút   ·   2021.07.27. 15:00

Az új szervezet feladata lesz a pályavasút működtetése, a pálya tulajdonosi jogainak gyakorlása és karbantartása mellett a hálózat fejlesztése, a menetrend egyeztetése, a viteldíjak meghatározása és beszedése is.