Nemzetközi szabadkikötővé vált a trieszti kikötő

iho/hajózás   ·   2017.07.08. 13:45
trieszt_kikoto0

A kikötő fejlődése az osztrák gazdaságnak is számos előnyt jelent, például időspórolást és alacsonyabb adókat. Karintia tartományban máris növekvő teherfogalommal számolnak.

Mivel az árukkal már Karintiában el lehet számolni, így Triesztben már csak hajóra kell rakodni, nincs szükség közbülső beavatkozásra. Ezt eddig nem tudta biztosítani a kikötő, ezért a szállítmányoknak másfelé kellett menniük. A szabadkikötő az időbeli nyereségen és a kevesebb bürokrácián felül alacsonyabb díjakat is kínál, ami megkönnyíti az áruk rakodását, továbbá elérhetővé tesz új útvonalakat is más piacok, például Kína felé. Ez pedig szinergiákat eredményez más útvonalakkal is, például a Baltikumot az Adriával összekötő vasúti korridorral, amely Triesztet is eléri – számol be a Logistik Express.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.