Összeállt a Déli összekötő vasúti híd új hídszerkezete

iho/vasút   ·   2021.02.24. 15:00
deliosszekoto_ujhid

Az utolsó elem beemelésével fizikailag is eggyé, így átjárhatóvá vált a műtárgy harmadik hídszerkezete. Heteken belül a vasúti vágány is kiépül: 68 év után hoznak létre új vágányt a Duna felett.

Jelentős mérföldkőhöz ért a Déli Körvasút fejlesztésének első üteme. Habár az utolsó hídelem beemelése a Duna magas vízállása miatt közel egy hónapot csúszott, február 18-án megfelelővé vált a vízállás a munkálatok megkezdéséhez. A beemelés a napokban le is zajlott, ezzel teljesen átjárhatóvá vált az új hídszerkezet, melyen a Déli összekötő vasúti híd harmadik vágánya halad majd át. A munkálatokból a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, valamint a vasúti szakági munkák vannak már csak hátra, ezek azonban már csak az utolsó simítások. A fejlesztésnek köszönhetően az első vonatok még idén tavasszal átkelhetnek az új hídszerkezeten.

Elkészült a Déli összekötő vasúti híd új, harmadik hídszerkezete, tavasszal már vonatok is járhatnak majd rajta. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)

Időközben megkezdték a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontását is: eddig az üzemi járdát és annak korlátját számolták fel, hamarosan azonban megkezdődik az acélszerkezet darabolása és elszállítása, mely az építéshez hasonlóan a vízről fog történni, a Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódaruk segítségével.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztését az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Déli Körvasút fejlesztésének részeként valósítja meg a kivitelező Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft., nettó 35 milliárd 921 millió 393 ezer 827 forintért.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében megvalósuló Déli Körvasút projekt célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen a főváros és az agglomeráció között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ekkora méretű és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint száz éve nem történt. A Déli Körvasút évtizedek óta az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedőket is segíteni fogja: a tervek szerint az elővárosi vonatok tíz–tizenöt percenként fognak majd közlekedni a szakaszon, összekötve az érdi, budaörsi és a környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Déli Városkaput, valamint a Népliget térségét Kőbánya-Kispesttel, a Liszt Ferenc repülőtérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól mentesülhet, csökkentve a légszennyezést. A beruházás részeként kettőről háromvágányosra bővül a Déli összekötő vasúti híd kapacitása, melynek első eleme a most elkészült új hídszerkezet és a következő ütem során a meglévő két hídszerkezetet cserélik újakra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek