Már a finisben a Déli összekötő vasúti híd harmadik hídja

iho/vasút   ·   2021.02.19. 15:00
deliosszekoto_harmadik

A műtárgy utolsó hídeleme a napokban kerül a helyére. A bővítés elkészülését követően a meglévő két hídszerkezetet cserélik újra.

A harmadik hídszerkezet elemeit a csepeli összeszerelőhelyről Dunán úsztatják fel, majd a Déli összekötő hídnál úszódaruk helyezik emelőszerkezetre és alulról emelik be a végleges helyükre, vagyis a Rákóczi híd és a jelenlegi, kétvágányú összekötő híd közé. A fejlesztéssel a Déli körvasút részét képző műtárgy háromvágányúvá bővül idén tavasztól. A következő hónapok során ráadásul a meglévő két régi, rossz állapotú hídszerkezetet is újra cseréli a kivitelező Duna Aszfalt. A bővítésre és fejlesztésre égető szükség van: a híd a legfontosabb transzeurópai korridor része, továbbá Magyarországon a legfontosabb dunai átkelési pont, továbbá a Déli körvasút a budapesti elővárosi forgalomban egyre nagyobb szerepet fog kapni a jövőben – számol be Facebook-posztjában Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója.

A Déli körvasút fejlesztése lehetővé teszi, hogy olyan vonatokat lehessen indítani, amelyek például Székesfehérvártól Hatvanig járhatnak, összekapcsolva régiókat, valamint Budapest elővárosait a külső kerületekkel, amihez jelenleg még a hiányozik a pályakapacitás, továbbá a Budapesten belüli új megállók is – jelen beruházás az előbbit hivatott előmozdítani. Új megállók is létre fognak jönni az eddig hiányzó metrócsatlakozásokkal: Kelenföldön a 4-es, a Népligetnél a 3-as, továbbá várhatóan a Közvágóhídnál a HÉV-ek fejlesztésével létrejövő jövőbeli 5-ös metróhoz. A fejlesztéssel a Déli körvasúton közlekedő vonatok teljes értékű kapcsolatot fognak nyújtani azoknak, akik Budapest belvárosába, sőt szinte bármelyik pontjára utaznak. A Déli körvasút fejlesztése az agglomerációból érkező vonatok sűrítéséhez is hozzájárul, mivel ma a legszűkebb kapacitást épp a fejpályaudvarok (Keleti, Nyugati, Déli) jelentik.

A fejlesztés célja, hogy a nyugati irányból – vagyis Székesfehérvár, Tatabánya és Pusztaszabolcs felől – érkező elővárosi vonatok a Déli körvasutat használva, Budapest fontos csomópontjait érintve tovább közlekedhetnek Cegléd, Pécel, Gyömrő, vagy akár a személyforgalomnak 2020-ban ismét megnyitott, egyre növekvő utasforgalmú külső körvasúton át Újpest és Óbuda felé. A Déli körvasúton óránként és irányonként minimum hat, sőt csúcsidőben akár nyolc–tíz elővárosi személyvonat közlekedését tervezik, metró gyorsaságú új kapcsolatok tucatjait nyitva az agglomeráció, a külső kerületek és Budapest fontos célpontjai között.

(Nyitókép forrása: Vitézy Dávid Facebook-oldala)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek