Összeolvad, ami „összetartozik”
Az EB azonban feltételeket is szabott. Az SNCF-nek biztosítania kell, hogy más üzemeltető társaságok is beléphessenek a London–Párizs és a London–Brüsszel útvonalakra, ahol jelenleg a Eurostar az egyedüli szolgáltató. Az EB szerint így az utasoknak lehetőségük lesz szabadon választani a szolgáltatások között.
A bizottság korábban kifogásolta, hogy az eredeti megállapodás nem biztosította az esetleges új belépőknek a tisztességes és egyenlő feltételek melletti hozzáférést a franciaországi és belgiumi állomásokhoz, valamint az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Belgiumban működő szervizközpontokhoz.
A brit kormány márciusban jelentette be, hogy eladja 40 százalékos részesedését az Eurostarban, amelyet az erre a tranzakcióra alakult brit–kanadai pénzügyi befektetési konzorcium vett meg 757,1 millió fontért (csaknem 320 milliárd forintért). A tranzakció lezárása után a kanadai befektetési csoport 30 százalékot, a brit alap 10 százalékot birtokol a Eurostarban. A másik két főrészvényes a francia és a belga állami vasúttársaság, az SNCF és az SNCB, amelyeknek 55, illetve 5 százalékos Eurostar-részesedésük van. A mostani megállapodással az SNCF lesz az Eurostar egyedüli irányítója.
A Eurostar London, Párizs és Brüsszel, illetve több köztes francia és belga célállomás között közlekedteti 300 kilométeres óránkénti sebességgel haladó szuperexpresszeit.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!