Pályaépítés a Tétények vidékén

iho   ·   2013.04.24. 16:30
00

Budafoktól Érd alsóig áll a bál, bár Albertfalva sincs még készen: ez utóbbi megállónál megépült a középperon és a zajvédő falak is állnak, a régi felvételi épület helye még üres, és az aluljárók is csak készülnek. Az igazi kemény munka Budafoknál kezdődik. A négy vágány már megvan a régi három helyett, ám a forgalom csak a régi felső pályán fut, egészen az érdi elágazásig.

Állapotok Érd alsón <b>2012. október 20-án</b><br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Dékány András felvételei)

Nagytétényben a felvételi épület április elejére szinte teljesen elkészült. Itt két állomás lesz: a teherpályaudvar-forgalmi kitérő a régi állomás helyén (iparvágány-kiágazás a Harbor Park felé), utasforgalmi létesítmények nélkül; valamint Nagytétény megállóhely a Kastélypark utca és a Pohár utca között. A Pohár utcánál a kénsavgyári iparvágány ágazik ki a nyílt vonalból. A kénsavgyár kiszolgálása az építkezés alatt folyamatos volt: Hárosról egy átkötést készítettek a 30a régi vágányához, a teherforgalom ezen folyt április elejéig.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.