Projektvégi pont a hegyesi oldalban, holmi zavartatással

T. Hámori Ferenc   ·   2023.12.10. 15:35
2507_XS105638_231210_

Ma hajnalban – némi kivétellel – ismét mennyiségi korlátozás nélkül elindultak a vonatok hazánk egyik legfontosabb, 1-es számú Budapest–Hegyeshalom–Rajka vasúti fővonalán. Megnéztük, milyen három hónap elteltével ismét vonatozni az ÉKM szerelemprojekt Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán. Vörös Attila képriportja.

Huszonkilenc kilométeren legalább nyolcvannal járható az 1-es vonal átépített szakasza, szombatról vasárnapra virradóra mindkét pályát visszaadják a vonatoknak – nincs mese, ott a helyünk. A hajnali havazás vékony leple alatt irány Kelenföld, menetközbeni jegyváltással az egyes villamoson. De hoppá, egy hibaüzenet! Azt írja, gondok vannak a simple pay-jel a MÁV applikációban intézett jegyváltásoknál. A rutin azt mondatja velünk, nem csaptok be, üzi ide, üzi oda, azért egy próbát megér, és lám, a jegyváltás az appban simán működik.

Gondosan végigvezetnek továbbra is Kelenföldön az aluljárótól a pótlóbuszok (volt) megállóhelyéig a sárga táblák... A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila első napi fotóiból

Kelenföld lassan ébredezik, az aluljáróban még a vonatpótlásra figyelmeztető táblák meredeznek: forgalmi változásra hívják fel a figyelmet, vágányzári információkkal traktálják az egyszeri utast. Akinek van lélekjelenléte, az elolvassa az apróbetűs részt, miszerint a felhívás december 9-ig érvényes, vagy nem olvassa el, ellenben hisz a vasúttársaság szívhez szóló közleményének, miszerint, „az adventi és az ünnepi időszakban mindenki a megszokott módon utazhat a szeretteihez, mehet dolgozni vagy iskolába” – ők egyenesen sietnek a peronokhoz. Aki nem elég figyelmes, az meg keresi a buszos pótlást, éppen akkor, amikor ráadásul a volános sofőrök java a lelkiismeretére és a pénztárcájára hallgatva sztrájkolni kezdett...

A jobb vágány egyelőre 80-nal járható

Persze a vonatokat nem lehet elbizonytalanítani, a miénk, a 4922-es S10-es is rendben érkezik a Déliből, de Biatorbágyra érve már összeszed némi késést. Hógebasz van, Almásfüzitő térségében, Komárom és Tatabánya, valamint Budaörs és Szárliget között az intenzív havazás váltóállítási gondokat okoz, rövidebb útvonalon közlekedő S10-es vonatokra lehet számítani – írja a Mávinform. Az előttünk egy órával indult 4912-es csak Tatabányáig ment, onnan visszafordult, másokkal is gondok vannak. Ajaj, megint a váltófűtés, ami ugyan létezik, de ezek szerint csak papíron, mert háromcentis hó is is belezavar a közlekedésbe.

Míg a másikon 120-szal porolnak el a vonatok

Valószínűleg csak átmenetileg, délelőttre akár normálizálódhat is a helyzet – dél előtt valamivel egy gyors pillantás a vonatinfóra, ami az 1-esnél azért sárgállik, a vonatok némelyikének negyedórás a késése; Gyatlov elvtárs kísért a háttérből, nem jó, de nem is tragikus. Sűrűn fordulnak elő az akiemes bérelt Taurusok a távolsági vonatok élén, tehervonattal azonban délelőtt még elvétve sem lehetett összefutni – azokat vagy lezavarták kora hajnalban, vagy a hógebasz miatt egyelőre csak a személyvonatokra fókuszál a forgalomszervezés.

Újra Kelenföld, ahol az okafogyott táblák a buszos pótlásról még mindig az óvatlan utazó útját állják. A nominál csoportmódszer alapján elvégzett döntéshozatali vizsgálatok vaskos irodalma kitér a középvezetői szint alatti soktényezős, objektív és szubjektív elemekkel átszőtt, felelős döntéshozatali-képességi folyamat hiányára, a „jóvanazúgyra" (nem összetévesztendő a cselekvőképesség hiányával – az más tészta, értsd: a gondnokság alá helyezés jogintézményi [PTK] kategóriájába tartozik...). Sajnos ennek kitartóan jelentős kultúrája van a hazánkban, ám mire ezek a sorok megjelennek, magához térhet a reményhal, valaki a hóna alá csapja azt a két táblát (meg Tatabányáig az összes kint hagyott többit), eltávolítja az állomásokról az utasoknak szóló idejétmúlt üzeneteket, és akkor bízvást ki lehet tenni azt a projektvégi pontot (is).

Nyitóképünkön a felirattal ellentétben mégis a helyes vágányra érkezik a menetrend szerinti győri személyvonat Bicske alsó megállóban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek