Rajzolódik a vásárhelyi villamosvonal
A meglévő, valamint kiépítés alatt álló városi és nagyvasúti hálózatok összekötésével megvalósuló, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tram-train vonal nagyvasúti szakszának építéséről az iho márciusi cikkében tudósított. A magyar közlekedéstörténetben egyedülálló vasútvillamos pár év múlva a szegedi Nagyállomástól indul, majd a belvárost érintő szakaszokat követően a Kossuth Lajos sugárúton haladva az 1-es villamos Rókus végállomását elhagyva ágazik be a 135-ös vasútvonalba.
Az algyői állomáson keresztül a Tiszán átkelve Hódmezővásárhelyi Népkert állomás felvételi épület mögé egy kitérővel kiépített középperonos megállóba érkeznek a városi- és nagyvasúti közlekedésre alkalmas szerelvények.
Ezt követően a kiépülő vásárhelyi hálózat egyvágányos szakasza a hangulatos árnyas fasorral szegélyezett Ady Endre utcán keresztül éri el a Hősök terét, ahonnan balra kanyarodva éri el Hódmezővásárhely belvárosát. Az Andrássy utcán kitérővel épül meg a Kossuth tér megállóhely, majd az egyvágányú szakasz továbbhaladva a Bocskai és Petőfi utcához tervezett körforgalmakon keresztülhaladva a Kálvin János térre érkezik, amely az autóbuszállomással teremt kapcsolatot.
A belvárosi szakaszt elhagyva a Bajcsy-Zsilinszky úton keresztül érkezik meg a vásárhelyi Nagyállomáshoz, ahol a tervek szerint az állomáspület előtti téren kétvágányos fejvégállomásban végződik. A vásárhelyi villamosvonal előkészítése a közműépítéssel kezdődött meg, amely következtében több, nagy forgalmú városi szakaszt egyirányúsítottak.
Az átmenő forgalmat a 47-es számú főút közelmúltban átadott elkerülő szakaszának köszönhetően kivezették a városból, de a helyi autósoknak időbe telt, hogy az új közlekedési rendet megszokják. A városi szakasz építésének előrehaladásáról a későbbiekben is beszámolunk.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!