Rekordméretű hibridbeszerzés Dijonban
Nem váltak be a CNG üzemű buszok a mustár hazájában, legalábbis ezzel indokolták az óriásberuházást a helyi döntéshozók. A 65 gázüzemű Van Hoolt és Mercedes Citarót így hamarosan eladják, illetve a villamoshálózat továbbfejlesztése miatt jó néhány régebbi dízeljárműtől is megválnak, így a mostani 200 buszból álló flotta körülbelül 150-re fog csökkenni.
A pályázaton két cég indult, az Irisbus és a Van Hool, az előbbi adott olcsóbb ajánlatot, így ők szállíthatják le a 102 hibridet. Negyvenegy szóló és 61 csuklósbuszról van szó, ezek Heuliez Access'Bus GX 327, illetve 427 Hybride típusúak lesznek.
A buszok FPT gyártmányú motorja teljesíti az EEV normát, hengerűrtartalma 6 liter, teljesítményben pedig 25 százalékkal tud kevesebbet, mint a hagyományos dízelbuszoké, az üzemanyag-megtakarítás is 25-35 százalék körül alakul majd a tervek szerint. A soros-hibrid hajtásláncot az amerikai BAE Systems szállítja, a buszok karbantartását, javítását a szerződés szerint az elkövetkező 15 évben az Irisbus végzi.
A beszerzés miatt várhatóan felszabadul 34 Van Hool A300, 21 Van Hool A330, 7 Van Hool AG300 és 9 Irisbus Agora is – ezek ugye már nem lennének ismeretlen típusok a BKV járműparkjában sem, lehet, hogy érdemes lenne lecsapni rájuk?