Renault LCV és HYVIA összefogás az üzemanyagcellás járműkínálatért

Kiss Bertalan   ·   2021.12.04. 15:00
15-2021 - HYVIA - Renault Master Chassis Cab H2-TECH

Midibusz és kisteherautó mutatkozott be Lyonban.

A közönségpremier novemberben volt a nagy hagyományokkal rendelkező, lyoni Solutrans 2021 járműipari szakkiállításon.

Elöl az üzemanyagcella, mögötte a két gáztartály

Az első, a közismert Renault Master fülkésalvázas kivitelének L2-es, azaz 3682 millméteres tengelytávú és 5670 milliméter teljes hosszúságú változatából került kialakításra. A fronthajtású, elöl-hátul szóló abroncsozású kivitelre maximum 19 köbméteres, első sorban könnyű rakományok számára alkalmas felépítmény kerülhet (plató-ponyvás vagy aludobozos), maximum 1000 kilogramm hasnzos teherbírással. Jellemzően búrorok, háztartási gépek, pékásruk stb. szállításra hasnzálják ezen gépkocsikat. Teljes körű műszaki részleteke még nem ismertek, de tudjuk, már Magyarországon is vezethetünk „B” kategóriával legfeljebb 4250 kilogramm össztömegű kistehergépkocsit, amenynyiben az alternatív meghajtású (CNG, elektromos, üzemanyagcellás).

Városi minibusz, üzemanyagcellával

A motor, az áttétel és a 33 kilowattórás akku azonos a már kapható akkumulátoros Masterével, de a fülke mögött itt még helyet kapott egy 30 kilowattos üzemanyagcella, valamint az alvázban két gáztartály, amelyekbe három kilogramm hidrogéngázt tankolhatunk 700 bar nyomáson. A művelet legfeljebb öt percet vesz igénybe, bizonyítva, hogy semmiféle hátránnyal nem jár a fuvarszervezésben. A maximális hatótáv elérheti a 250 kilométert. Igaz, a beépítéshez kellett egy segédváz is, sajnos megnövelve a rakodási magasságot.

A Renault Master első üzemanyagcellás városi minibuszában sikerült mindent ügyesen elrejteni, beépíteni, főleg a tetőszerkezetben. A 30 kilowattos üzemanyagcella és 33 kilowattórás akkucsomag itt is azonos, de már három tartály van, 300 baros töltési nyomással, 4,5 kilogramm hidrogénnek. Az utastér végig síkpadlós, kézi mozgatású rámpával és 1200 milliméter széles, kéttagos ajtónyílással. A jármű tizenöt utas szállításra alkalmas, kilenc ülő- és hat állóhellyel, a hatótáv megközelíti a 300 kilométert.

Az üzemanyagcellás, 12 köbméteres zárt furgonnal együtt így háromtagúra bővült a gyártmánypaletta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek