Rövid életű nullás Szilik
Több V43-as is hiányzott a Vasúttörténeti Parkban rendezett nagyszabású rendezvényről, ahol előzetes tervek szerint az első hét, még Németországban gyártott járművet sorakoztatták volna fel. Máig is aktív használatukra utal, hogy két gép nem jelenhetett meg az ünnepi hétvégén, mert azalatt is vonatra vezényelték őket, de a V43 1003-1004 páros bemutatására sajnos már lehetőség sem volt.
A V43 1003-as a 20-as vonal teljes villamosítását követően került a szombathelyi fűtőház állományába, még a kétezres évek elején. Pályafutása ezután már nem tartott sokáig, egy korábbi mozdonytűz miatt 2007. január 9. dátummal selejtezték, de a végzet mégis elkerülte: a GYSEV ugyanis megvásárolta a balesetet szenvedett V43 333 pályaszámú mozdonya pótlására. Tíz hónappal a ritka mozdonybeszerzés után az 1003-ast – amin már ekkor is át voltak festve a pályaszámok 333-ra – már az Északi Járműjavító kapui mögé vontatták, majd kicsivel később el is kezdték a felújítását, az üzemet már GYSEV-színekben hagyta el. A kiégett 1003-ast sokak szerint a MÁV berkein belül is meg lehetett volna menteni, sőt: egy fűtőház ajánlatot is tett a helyreállítására, ami végül nem történt meg. Az 1003-as története nem egyedi, a GYSEV korábban is vásárolt már olyan Sziliket, amiken túladott az előző tulajdonosuk: V43 1130, 1155, 1164, 1267. Elgondolkoztató, hogy ezek szinte kivétel nélkül kigyulladt, illetve balesetes járművek voltak az eladásuk előtt.
Szintén mozdonytűz miatt nem találkozhattunk a V43 1004-essel sem. Budapesten, a Bartók Béla úti felüljáró közelében fokozatkapcsoló-robbanás következtében gyulladt ki, 1998 augusztusában. Oltásával mozdonyvezetője is megpróbálkozott, de nem járt sikerrel: kísérlete közben rosszul lett, és leesett a mozdonyról. A jelentősen károsodott gépet 1999. február 9-én selejtezték.