Sikerrel fejezte be hatvan elsőgenerációs Flirt korszerűsítését a Stadler hazai csapata

Stadler/iho   ·   2024.03.18. 14:30
00_flirt_egysegesites

Különleges projektet fejezett be a Stadler Szerviz üzletágának magyarországi csapata. A felújítás keretében a 123 motorvonatos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, bizonyos tulajdonságaiban korszerűbb vonatok szintjére. A járművek korszerűsítését a terveknek megfelelően négy éven belül végezte el a Stadler által vezetett konzorcium, aminek köszönhetően a MÁV-Start műszakilag egységes, homogén járműállományt üzemeltethet.

A MÁV Zrt. a kétezres évek elején jelentős járműfejlesztést valósított meg: 2006. és 2010. között, két lépcsőben hatvan Flirtöt szerzett be a budapesti elővárosi közlekedés modernizálása érdekében. Ezek voltak az első, úgynevezett „piros” Flirtök, amik azonnal rendkívül népszerűvé váltak az utazóközönség körében,

  • alacsony fajlagos energiafelhasználásuk,
  • intenzív gyorsítóképességük,
  • 160 kilométer/óra engedélyezett sebességük,
  • megbízhatóságuk és
  • üzemkészségük

nélkülözhetetlenné tette azokat a személyszállításban.

A növekvő utasigényekre reagálva a MÁV-Start 2014. és 2016. között több lépcsőben, további hatvanhárom új Flirtöt vásárolt. Ugyan mind az első, mind pedig a második beszerzési hullámban utasforgalomba állt motorvonatok egy járműtípushoz tartoznak, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a korszerűsítések, az utazási komfort növelését, az esélyegyenlőséget és az üzemeltetés egyszerűsítését célzó fejlesztések miatt a különböző generációt képviselő járművek mégis eltértek egymástól. Ezért a MÁV-Start úgy döntött, hogy a régebbi flotta felszereltségét, műszaki színvonalát és külső megjelenését az újabb Flirtökhöz igazítja, amivel az utasok elégedettségének javulását, az utasszám további emelkedését, valamint az üzemeltetés és a karbantartás hatékonyságának javulását tűzte ki célul.

A munkát a Stadler vezette konzorcium nyerte el, a hatvan Flirt átalakítása négy évet vett igénybe. A munka 2019 decemberében kezdődött, és 2023 decemberében fejeződött be, korszerűsítették került többek között

  • az utastájékoztató-rendszert, illetve
  • laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és
  • USB-töltőket

szereltek be az ülések mellé.

Fejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, aminek köszönhetően az azt használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról. A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be, a vakok és gyengénlátók tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek fel. Korszerűsítették a videós térfigyelő rendszert is, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek. A járművezetők kényelmét szolgálja, hogy a vezetőfülkékbe tabletdokkolókat szereltek. A fejlesztés opciós feladatként tartalmazta a külső színterv és feliratok egységesítését, így a piros járművek az újabbakkal megegyező kék–fehér külső színvilágot kaptak, továbbá a járművek padlóburkolata is megújult.

A vonatok elsősorban a dunántúli vonalakon, így

  • Budapest–Győr–Hegyeshalom,
  • Székesfehérvár–Balatonfüred,
  • Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa,
  • Budapest–Pusztaszabolcs–Dombóvár, illetve
  • Budapest és Dunaújváros

között közlekedtek, az átalakítás és az egységesítés után is itt álltak újból forgalomba és szolgálják az utazóközönség igényeit, még hosszú éveken át, ugyanolyan magas színvonalon, mint fiatalabb társaik.

Ide kattintva egy videós összefoglalót is megnézhetnek az egységesítésről.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek