Száz lába van, mégse fut

iho   ·   2014.04.07. 14:30
00kicsi

A Százlábú hídon és alatta zajló hatalmas forgalom elengedhetetlenné tette a teljes felújítást. A hidat az 1945-ös újjáépítést követően csak majdnem harminc évvel később, 1973-ban újították fel – közben elbontották az 1970-ben, a metró átadásakor az Örs vezér teréig rövidített HÉV vágányait is. A következő, alapos felújításra újabb negyven évet kellett várni.

(forrás: BKK)

A Kerepesi út, a régi 30-as főútvonal, Kelet-Budapest és Kőbánya jó részének forgalmát a városba vezető Százlábú hídnak, továbbá a legforgalmasabb fejpályaudvarra érkező, és onnan induló vonatoknak nehéz közlekedési alternatívát kínálni: a másfél évig, 2015 októberéig tartó felújítás során változásokra, torlódásokra sajnos számítani kell.

A 2013 novemberében a KC-2013 Konzorciummal megkötött, nettó négymilliárd forint értékű beruházás első kapavágásait április 7-ére virradó éjjel tették meg. Lezárták a híd északi útpályáját, a trolibusz felsővezetékét áthelyezték, új forgalmi sávokat (a városközpont felé egy, a Hungária körút felé két sáv vezet) jelöltek ki. ideiglenesen az elkülönített buszsáv is megszűnt.

A Százlábú híd, ahogy ma ismerjük<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

A híd átépítésének első üteme, az északi pálya felújítása várhatóan 2014 novemberéig tart. A várható torlódások miatt a 80-as trolik menetrendje is felborulhat, késések várhatók, a BKK ezért több kocsit igyekszik forgalomba állítani.

Komolyabb változás lesz, hogy mintegy egy hónapon át, április 13–május 27. között módosul a vasúti menetrend. Az 1-es vonal gyorsvonatai a Keleti helyett a Déli pályaudvarról indulnak, szintén a budai oldalon maradnak a 40-es vonal intercity vonatai, a bajai expresszek és a Rippl-Rónai nemzetközi gyorsvonat. Ideiglenesen Kőbánya-Kispest kapja meg a 150-es vonal gyorsvonatait is, az eddig is onnan induló személyvonatokon kívül. A megnövekedett forgalom miatt a Déli pályaudvart tehermentesíteni kell: a reggel nyolc után induló és érkező tárnoki elővárosi vonatok, valamint a Százhalombattáról reggel 6.39-kor induló vonat csak Kelenföldig járnak majd.

Jelentősen változik a vasúti menetrend április 13-án

Kelenföldön a 4-es metró átadásával egy időben két új peront – 1–2. és 7–10. vágányok – nyitottak meg. Itt tudják indítani és fogadni a Déliből kiszorult elővárosi vonatokat, és az S-Bahn-rendszer újabb elemeként – habár csak a felújítás idejére – a 120a vonalon közlekedő nagykátai személyvonatok is a Kőbánya felső–Ferencváros–Kelenföld útvonalon járnak: ez a változás a hétköznap reggel Budapestre 6.01-kor, 6.21-kor, 6.41-kor és 7.01-kor, valamint a délután Nagykátára 13.32 és 18.26 között induló vonatokat érinti. Hétvégén 6.01-kor és 7.01-kor Nagykátáról a Keletibe is közlekedik vonat.

Az aktuális változásokról a BKK és a MÁV-Start honlapjain érdeklődhetnek, a felújítás menetéről portálunk rendszeresen igyekszik beszámolni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek