Százhússzal járnak a vonatok Tárnok és Ódinnyés között
A Tárnok és Székesfehérvár közötti vasúti vonalszakasz felújítása 85 százalékban elkészült – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs irodája szerdán.
Tárnok és Ódinnyés között a vonatok már óránként 120 kilométeres sebességgel közlekednek, kivéve Kápolnásnyék állomást, ahol a sebesség egyelőre 80 kilométer óránként. Ennek köszönhetően jelentősen csökkentek a késések a Budapest–Székesfehérvár vonalon – áll a közleményben.
Több munkafázis befejeződött, mint például a Martonvásár állomásnál épített új gyalogos-aluljáró, Kápolnásnyék állomás felvételi épülete, a velencefürdői új gyalogos-aluljáró, valamint Velence megállóhely új gyalogos-aluljárója. Műszaki átadásuk a napokban lesz. Gárdony állomása is elkészült, műszaki átadása 2012 első félévében várható.
Az Ódinnyés–Székesfehérvár szakaszon a bal vágány átépítése folyik, az alépítmény megerősítése megtörtént, jelenleg a vágányokat fektetik, telepítik az új felsővezetéket.
A Pusztaszabolcs–Székesfehérvár mellékvonal felújítási munkái is befejeződtek. Megújult a pálya, az útátjárók és a biztosítóberendezések. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 kilométer per óra. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését óránként 100 kilométerre, az ehhez szükséges eljárás elindult a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál.
A Börgönd–Szabadbattyán szakasz felújítása 2010-ben befejeződött. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
A Tárnok–Székesfehérvár vasútvonal átépítése várhatóan 2012 végén fejeződik be, a projekt összköltsége nettó 55 milliárd forint.