Százhússzal járnak a vonatok Tárnok és Ódinnyés között

MTI   ·   2012.05.02. 12:04

A Tárnok és Székesfehérvár közötti vasúti vonalszakasz felújítása 85 százalékban elkészült – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs irodája szerdán.

Tárnok és Ódinnyés között a vonatok már óránként 120 kilométeres sebességgel közlekednek, kivéve Kápolnásnyék állomást, ahol a sebesség egyelőre 80 kilométer óránként. Ennek köszönhetően jelentősen csökkentek a késések a Budapest–Székesfehérvár vonalon – áll a közleményben.

Több munkafázis befejeződött, mint például a Martonvásár állomásnál épített új gyalogos-aluljáró, Kápolnásnyék állomás felvételi épülete, a velencefürdői új gyalogos-aluljáró, valamint Velence megállóhely új gyalogos-aluljárója. Műszaki átadásuk a napokban lesz. Gárdony állomása is elkészült, műszaki átadása 2012 első félévében várható.

Az Ódinnyés–Székesfehérvár szakaszon a bal vágány átépítése folyik, az alépítmény megerősítése megtörtént, jelenleg a vágányokat fektetik, telepítik az új felsővezetéket.

A Pusztaszabolcs–Székesfehérvár mellékvonal felújítási munkái is befejeződtek. Megújult a pálya, az útátjárók és a biztosítóberendezések. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 kilométer per óra. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését óránként 100 kilométerre, az ehhez szükséges eljárás elindult a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál.

A Börgönd–Szabadbattyán szakasz felújítása 2010-ben befejeződött. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.

A Tárnok–Székesfehérvár vasútvonal átépítése várhatóan 2012 végén fejeződik be, a projekt összköltsége nettó 55 milliárd forint.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.