Szép csendben elfogy a Tisza pályaudvar Szegeden
Csuda dolgokról olvashatunk az iho korábbi, a szegedi Tisza pályaudvar sorsát firtató cikkében. Új Tisza-híd? Tramtrain Makó felé? Arad–Szeged–Pécs–Rijeka nagysebességű vasútvonal? Azóta is csak a megszokott frázisok puffognak, miközben konkrét lépések nem követik azokat, a tettek tengelye a vásárhelyi vasútvillamosra és az általános szakvélemények szerint is nagyságrendekkel kisebb társadalmi hasznú 150-es vonal újjáépítésére koncentrál a régióban.
Ami fix, az az, hogy a Tisza pályaudvar területe egyre inkább alakul vissza az építése előtti placchoz hasonlóra. A tizenhét vágányból három nincs a forgalomból kizárva, ezeken nagyon ritkán előfordul még rakodás. A konténer/rolaterminálnak már semmi nyoma nem maradt, az infrastruktura a kétezres évek elején kiköltözött Kiskundorozsmára, hogy ott szűnjön meg a műfaj a környéken. Az épületek egy jelentős részét elbontották, régi fotókon még látni hangulatos bakterházakat, ezekből már egy sincs meg (vagy csak nem látszott ki a gazból?). A teherpályaudvar a szegedi rendezőből közelíthető meg, az ide vezető vágány elején egyből ki is van tűzve a tízes lassújel.
De még ne temessük a Tiszát, mert életnek is van nyoma a lepusztult környezetben. Nagyon ritkán, de van még rakodás: gabonát vagoníroznak Szegeden, vagy sóder érkezik ide. Ezúttal a CRS magán-vasúttársaság hozott a Tisza pályaudvarra egy üres gabonás szerelvényt, amit két és fél nap alatt rakodtak meg búzával. A tehervonatot két Kocúrral továbbították Rákosrendezőből a Tiszára, majd miután az egyik gép fekve maradt, a másikkal húzták fel a rakodás befejeztével a szerelvényt Szeged-rendezőbe. Innen már feltehetően villanyvontatással megy tovább az áru Hegyeshalom felé.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!