Tajvani metrótenderen nyert a Stadler
A svájci gyártó először szállíthat metrószerelvényeket Ázsiába.
A tajvani Kaohsziungi Városi Gyors Tömegközlekedési Iroda a napokban választotta ki a szingapúri ST Engineering, a svájci Stadler Rail és a német Siemens Mobility konzorciumát a kaohsziungi gyorsvasút (MRT) új, úgynevezett Sárga vonalának megtervezéséhez, létrehozásához és kulcsrakész vasúti szolgáltatásaihoz.
A beruházás részeként a Stadler huszonöt teljesen automatikus üzemű metrószerelvényt szállít, a vonatokat a Sankt Margrethen-i üzemegységben fogják megépíteni. Az ST Engineering felelős a vasúti elektronikai megoldásokért, a felszíni járműtelephely megtervezéséért, megépítéséért és annak felszereléséért, valamint vezető szerepet tölt be a teljes projekt irányításában és a rendszerek integrációjában. A Siemens Mobility pedig a kommunikációalapú vonatirányítási rendszert (CBTC) építi majd ki.
2 millió 720 ezer főnyi lakosságával Kaohsziung a harmadik legnépesebb tajvani városnak számít, ezen felül az ország déli részének gazdasági központja is. A város metróhálózatának első vonalait, a Piros és a Narancs vonalakat 2008-ban adták át. Az új, 22,8 kilométer hosszú, 23 állomást felfűző Sárga vonal elsősorban föld alatt fog futni. A pálya több helyen is átszállási lehetőséget nyújt majd a már meglévő vonalakhoz, a könnyűvasúti hálózathoz és fővonali nagyvasúti állomásokhoz, összekötve a város hat kulcsfontosságú kerületét, egyetemeket és iskolákat. Elkészültét követően a Sárga vonal fenntartható, takarékos, kényelmes, gyors és rendkívül megbízható tömegközlekedési lehetőséget fog nyújtani a nagyvárosban élők több mint negyven százalékának.
A projekt során a Stadler először építhet szerelvényeket az ázsiai metrópiacra: huszonöt, közepes kapacitású, a megrendelő háromrészes vonatot szállíthat a kaohsziungi MRT-hez. A megrendelő azért is döntött a svájci gyártó mellett, mert a Stadler jelentős tapasztalattal rendelkezik az egyéni igényeknek megfelelő járműgyártás terén, miközben garantálja a magas minőséget és megbízhatóságot is. A legmodernebb technológiát képviselő szerelvények a speciális, könnyű alumínium konstrukciónak köszönhetően rendkívül energiahatékonyak lesznek, továbbá képesek lesznek a vezető nélküli, teljesen automatikus üzemre (GoA4-es szint). Ezen felül kifejezetten a tajvani trópusi és szubtrópusi klímának megfelelőre tervezik – a szigetországban magas, akár száz százalékos páratartalom, valamint 45 Celsius fokos extrém hőség is lehet.
A megrendelés tovább erősíti a Stadler jelenlétét a gyorsan növekvő metrószerelvény-piacon. A svájci gyártó az elmúlt évek során világszerte több jelentős metróprojekt járműbeszerzési tenderét nyerte el: többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Fehéroroszországban (Belarusz), Németországban és Spanyolországban, összesen több mint hatszáz szerelvényt szállítva.
A Stadlernek ez a második jelentős járműrendelés Tajvanról. Előzőleg, 2019 novemberében a Tajvani Vasúti Igazgatóság (Taiwan Railways Administration, TRA) igényelt 34 hattengelyes, keskeny nyomközű dízel-villamos mozdonyt a Stadlertől, melyek közül az első gépet 2023-ban fogják leszállítani.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: czechia.postsen.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!