Tavaszra helyreállhat a trolimenetrend

iho/közút   ·   2013.01.15. 18:42

Ez év január elsejétől nem közlekednek a régi ZIU trolik, amiket használtan vásárolt MAN-ekkel pótol a BKV. Ennek hatására az elektromos buszok átlagéletkora 18,2 év helyett már „csak” 15,6 év – írja a BKV Figyelő Blog.

A külföldi buszok lokalizálása 420 millió forintot költött a közlekedési vállalat, jelenleg nyolc közlekedik az utakon, további hatnak a vizsgáztatása zajlik. Összesen 908,8 millió forintot költöttek a modernizálásra.

Az Ikarusokat is felújítják<br >(fotó: Vörös Attila)

AZ MAN-eken kicserélték az oldalablakokat, átalakították a vezetőfülkét, új műszerfalat építettek be, felújították a kormányhidraulikát és modernizálták az elektromos rendszert is.

A korosabb Ikarusokra már komolyabb beavatkozás várt, teljeskörű karosszéria felújítást kaptak, új üléskárpitok és belső burkolatot építettek be, kicserélték a szélvédőt és az oldalablakokat, valamint a kapaszkodórendszer is átalakult.

A felújított járművek folyamatosan állnak majd forgalomba.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.