Tekeredik a kígyó
A főváros közlekedési csúcsszerve szeptember utolsó napjától fokozatosan vezeti be a nagyobb tömegeket kiszolgáló jegypénztáraknál az egysoros rendszert. Az első ilyen rendszerű pénztár a Széll Kálmán téri volt: Buda egyik legnagyobb csomópontján ugyan több ablaknál is lehet jegyet, bérletet vásárolni, ám nem volt mindegy, melyik sor is a rövidebb – és nem feltétlenül az haladt a leggyorsabban.
Az egysoros rendszer előképe mindenképp a bankból, postáról, ügyfélszolgálatokról már régóta ismert sorszámos megoldás. Elméletileg több, ugyanazon feladattal foglalkozó ügyintézőhöz mehet az ügyfél, a sorra kerülés csak attól függ, hogy az előző szám tulajdonosának ügyes-bajos dolgait milyen hamar intézik el.
A közlekedésben ennél azonban egyszerűbb módszert kellett választani. A MÁV legelőször a Keleti és a Déli pályaudvaron vezette be az egysoros sorban állást: itt egy kordonokkal elválasztott téren, valóban kígyózva várakoznak az utasok, de a sorban legelső az elsőként felszabaduló pénztárhoz tud menni, nem kell megvárnia, míg – teszem azt – egy komplett osztálykirándulásnak váltanak jegyet. A BKK 2013. szeptember 30-án, először a Széll Kálmán téren vezette be a rendszert. Eleinte néhányan idegenkedve fogadták, a kordon szerpentinjét kikerülve, a hivatalosan kijáratnak kijelölt részen osontak be jegyet venni – tudjuk be ezt a rutin hiányának.
A Széll Kálmán teret a Margit híd budai hídfője, a békásmegyeri HÉV-állomás, az Etele téri buszvégállomás követi, a 2-es metró állomásai közül a Déli pályaudvarnál, a Batthyány téren, a Blaha Lujza téren, a Keleti pályaudvarnál, a Puskás Ferenc Stadion állomáson és az Örs vezér terén (a gombaépület a zuglói oldalon), a 3-as metróban a Nyugati pályaudvarnál (az aluljáróban levő pénztár), a Népligetnél, a Határ úton és Kőbánya-Kispesten vezetik be a rendszert még októberben.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!