Teljes vágányzár az 1-esen: szinte zökkenőmentes vonatpótlás

iho   ·   2023.10.27. 16:15
00_vaganyzar

A győri fővonal felújításának második ütemében, mától három hétig szünetel a vonatközlekedés Tatabánya, illetve Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Tatabánya és Budaörs között. Már az első nap reggelén és délelőttjén is kiszámíthatóan zajlott a vonatok pótlása, míg egyes megállóhelyek esetében természetesen előfordult, hogy az érintett utasok csak késéssel jutottak el úticéljukhoz. A MÁV–Volán-csoport a rendszer folyamatos finomhangolását ígéri és köszöni az utasok megértését, türelmét.

A Volánbusz az első ütemhez képest kétszeres kapacitással, közel nyolcvan jármű és mintegy 150 autóbuszvezető részvételével végzi a vonatpótlást. A buszok ülő-, illetve férőhely szempontjából is elegendőek az utazási igények kielégítésére. A járatok ma hajnalban és reggel a heves esőzések ellenére is zavarmentesen elindultak, menetrend szerint közlekednek, forgalomtól függően legfeljebb néhány perces késések fordultak elő. Reggel 8 óra körül az M1-es autópálya Budapestről kifelé vezető oldalán történt baleset okozott kisebb késést a menetrendben. A hasonló helyzetekből eredő késési lehetőségekre a közlekedési társaság már korábban felhívta a figyelmet, ugyanis a hosszabb közúti menetidők, illetve az M1-es autópálya forgalmi kockázatai miatt a távolsági és nemzetközi vonatokkal utazóknak akár 45–60 perccel, Tatabánya és Budapest között az elővárosban utazóknak pedig akár harminc perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolniuk.

A Déli pályaudvar és Biatorbágy közötti személyvonatok ma reggel esetenként öt–tíz perces késéssel közlekedtek, ám a csatlakozás szinte így is folyamatos volt. Egyetlen esetben, húszperces járatkésés miatt Biatorbágyon nem tudta bevárni a vonat a pótlóbuszát, de az utasok a következő, félóránként járó elővárosi vonattal tovább tudtak utazni a főváros felé.

A Székesfehérvár–Komárom vonalon a pótlóbuszok közlekedésével kapcsolatban nem jeleztek fennakadást, néhány esetben fordult elő a tervezettnél húsz–harminc perccel hosszabb menetidő.

Az érintett állomásokon, megállóhelyeken ma reggeltől az első ütemhez képest emelt létszámmal, több tucatnyi munkatárs és a diákmunkás segíti az utasokat, útbaigazítják őket és készséggel válaszolnak a kérdéseikre. A forgalmasabb helyszínek közül Tatabányán, Biatorbágyon és az Etele téren összesen mintegy harminc MÁV-munkavállaló segíti az utastájékoztatást és a forgalomszervezést. Lehetőleg még beszállás előtt és a vonatokon is tájékoztatnak mindenkit a továbbutazás módjáról. Ezenkívül irányítótáblák, térképes tájékoztató anyagok is útba igazítják az utazóközönséget.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek