Tovább bővül az RZSD EP3D-flottája

iho/vasút   ·   2021.05.31. 15:00
rzsd_ep3d

Az orosz állami vasúttársaság újabb nyolc villamos szerelvényt rendelt a hazai Transzmasholdingtól.

A napokban aláírt megállapodás értelmében a vonatok közül négy hatrészes, a másik négy négyrészes lesz. A Transzmasholding (TMH) a Demikovói Gépgyárában (DMZ) építi meg a motorvonatokat, amiket várhatóan még az éven át is vehet az Oroszországi Vasutak (RZSD).

A modern külső formavilágot hordozó EP3D típus számos kényelmi és biztonsági megoldást tartalmaz. Az utasok többek között kopásálló, hatüléses üléscsoportokban foglalhatnak helyet, a vezetőállásos kocsikban környezetbarát WC áll rendelkezésre, a mikroklímás rendszereket pedig légfertőtlenítéssel látták el, mely UV-sugárzással pusztítja el a kórokozó mikroorganizmusokat. A járműtípus teljes mértékben megfelel az Oroszország, Fehéroroszország (Belarusz), Kazahsztán, Kirgizisztán és Örményország által alkotott vámunió műszaki elvárásainak.

A TMH az RZSD igényei alapján építi meg a vonatokat. Ennek megfelelően például alacsonyabb peronnal rendelkező állomásoknál az ajtók nyitásakor rámpák nyílnak majd le automatikusan, megkönnyítve ezzel az utascserét. Az esélyegyenlőség érdekében kerekesszék-emelőket is elhelyeznek majd, a fedélzeten pedig biztonsági övvel rögzíthetik magukat a kerekesszékkel közlekedők. A vakos és látássérültek számára Braille-írással tüntetik fel a fontos információkat.

A DMZ 2016 óta gyártja a típust. Eddig összesen 266 kocsinyi szerelvényt építettek meg, ezeknek több mint kilencven százalékát az RZSD-nek. A vasúttársaság által forgalomba állított EP3D-k az RZSD Délkeleti Vasút, Bajkálontúli Vasút, Észak-kaukázusi Vasút, Távolkeleti Vasút, Volgamenti Vasút, Krasznojarszki Vasút és Gorkiji Vasút körzeteiben, valamint a kazah vasút KTZS-nél dolgoznak.

A magántulajdonban álló, orosz Transzmasholding a vasúti és városi járművek gyártása terén piacvezető Oroszországban és a FÁK-államokban, világszinten pedig hatodik. A moszkvai központú vállalatcsoport termékek és szolgáltatások teljes palettáját kínálja az új járművek tervezésétől és fejlesztésétől azok korszerűsítésén, karbantartásán, valamint életciklus-szolgáltatásokon át a digitális jelzőberendezésekig és forgalomirányító rendszerekig. A vállalatnak Svájcban, Magyarországon, Dél-Afrikában, Egyiptomban, Argentínában, Fehéroroszországban és Kazahsztánban van leányvállalata, gyártóüzeme pedig összesen tizenöt helyszínen. A partnerekkel együtt több mint harminc országban van jelen.

(Nyitókép forrása: Transzmasholding)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.