Továbbra is együttműködik az RCL – Hungaria és a VTG Rail Logistics Hellas

iho/vasút   ·   2020.07.01. 15:00
00kicsi

Vasútlogisztikai és környezetvédelmi szempontból egyaránt jelentős megállapodást írt alá Bécsben a Rail Cargo Logistics – Hungaria (RCL – Hu) és a VTG Rail Logistics Hellas. Előbbi céget Márta Gábor ügyvezető igazgató és Zagyi János logisztikai igazgató, utóbbit Potvorszki Zoltán és Stelios Archontakis ügyvezető igazgatók képviselték és látták el kézjegyükkel. A szerződés fontosságát jelzi, hogy megkötésére dr. Kovács Imrének, a Rail Cargo Group Igazgatósága tagjának, a Rail Cargo Hungaria (RCH) Igazgatósága elnökének, Körös Norbertnek, az RCH Igazgatósága tagjának, vezérigazgatójának, valamint Günther J. Ferknek a VTG Rail Logistics Europe vezérigazgatójának jelenlétében került sor. A két cégcsoport topvezetőinek részvételére ad okot, hogy a felek más irányokban és forgalmakban is szeretnék az együttműködést kiépíteni. A felek a szerződéssel további három évvel hosszabbították meg a délkelet-európai (Balkán) régió egyeskocsi-forgalmára összpontosító korábbi együttműködésüket.

(illusztráció: Kemsei Zoltán)

A két vállalat között 2018-ban született először megállapodás, a kooperáció az elmúlt időszakban elsősorban az egyeskocsi-forgalom területén a Balkán irányába fejlődött dinamikusan. Ennek keretében az RCL – Hu a VTG Rail Logistics Hellasszal mint a projekt legnagyobb partnerével együttműködve az RCG TransFER Budapest–Balkans vonatprojektjében logisztikai többletszolgáltatásként az egyeskocsik gyűjtésével és rendezésével indít irányvonatokat Albánia, Bulgária, Görögország, Macedónia, Szerbia és Törökország állomásaira.

Az együttműködés jelentősen segíti a környezetkímélő vasúti közlekedés fenntartását Nyugat- és Észak-Európa, valamint Délkelet-Európa országai között. A két vállalat 2018 és 2020 között évente 9–10 ezer vasútikocsi-forgalommal, azaz naponta 50–55 kamionnal csökkenti a közutak terhelését, és évente több ezer tonnával a káros anyagok kibocsátását.

A balkáni piacokra közlekedő irányvonatok a Covid-19 járvány idején hozzájárultak a dél-európai országok áruellátásának stabilitásához. A márciusi–áprilisi határzárak számos ország irányába blokkolták a közúti áruforgalmat. A Balkan vonatprojekt szerelvényei ugyanakkor zavartalanul és a kamionforgalommal összevethető idő alatt juttatták célba a küldeményeket. A fuvarozás menetideje tovább csökkent: jelenleg Budapestről Görögországba három, Törökországba legfeljebb öt napig tart az út.

Az egészségügyi vészhelyzet megszűnésével megkezdődött a forgalom növekedése, egyúttal kedvező irányú lépések történtek a déli országokból az észak-európai piacok felé történő fuvarozás vasútra terelésében is.

Az aláírt megállapodás ezeknek az eredményeknek a megőrzését és a környezettudatos forgalom további fokozását teszi lehetővé a 2023. december 31-ig szóló időszakra.

(X)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Ismét áll a bál a 80-ason

iho   ·   2015.11.03. 08:42
Kál-Kápolna és Füzesabony között meghibásodott a biztosítóberendezés, ezért a Budapest–Miskolc–Nyíregyháza vonalon 30-50 perces késések alakultak ki.
Vasút Nagyvasút

Vonat elé ment egy autó Bátaszéknél

iho/vasút   ·   2017.07.18. 17:17
A személygépkocsi vezetője Decs és Bátaszék között a fénysorompó tiltó jelzése ellenére hajtott a sínekre. A baleset miatt Baja és Szekszárd között vonatpótló buszok közlekednek.