Új gyártósoron épülhetnek az NS ICNG-vonatai

iho/vasút   ·   2018.12.12. 08:45
400px_ns_alstom_icng

A francia gyártó 2016 júniusában írta alá a több mint 800 millió euró (bő 260 milliárd forint) értékű megállapodást a holland nemzeti vasút Nederlandse Spoorwegennel (NS) hetvenkilenc Coradia Stream intercity-motorvonat legyártásáról. A kontraktus opcionálisan további vonatok megrendelését is lehetővé teszi.

Az Alstom katowicei gyárának új összeszerelő csarnoka naponta egy vasúti kocsit elő tud állítani (forrás: Railway Gazette)

Az Alstom üzemeiben Európa-szerte több mint ötszázan dolgoznak az NS Intercity Next Generation (ICNG) szerelvényeinek legyártásán, a katowicei egység új gyártósora száztíz alkalmazottat foglalkoztat. A Railway Gazette arról ír, hogy a 6500 négyzetméter területű, új összeszerelő csarnokot a legmodernebb technológiával szerelték fel, növelve ezzel a gyártási teljesítményt és csökkentve az előállításhoz szükséges időt. A csarnokban húsz munkaállomás található, amelyeken a járművek az előkészítéstől a kábelezésen át a belső berendezések beszereléséig végighaladnak a teljes összeszerelési folyamaton. A kocsiszekrények összeállítását, hegesztését, festését, valamint végső tesztelését külön-külön csarnokokban végzik el.

Az NS Coradia Stream vonatai akár kétszáz kilométer per órás tempóval is haladhatnak majd. A teljes flotta összesen huszonötezer ülőhelyet fog nyújtani. A motorkocsiból, betétkocsikból és vezérlőkocsiból álló szerelvényeket a kapacitási igények szerint lehet majd optimalizálni – a moduláris vonatok három és tíz kocsi közötti hosszban választhatók. Az Alstom negyvenkilenc ötrészes és harminc nyolcrészes motorvonatot épít az NS számára. Az első szerelvényt várhatóan 2020 januárjában veheti át a vasúttársaság.

Az ICNG-vonatok 2021-ben fognak forgalomba állni az Amszterdam, Rotterdam és Breda közötti nagysebességű vonalon, a következő éven pedig Hága és Eindhoven között is megjelennek – jelenti a Railway Pro.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.