Új hibrid hajtáslánc csuklós buszokhoz

Zajácz János   ·   2011.10.11. 20:30
baehds300k

A HDS 300 nevű soros hibrid rendszer akár 28 500 kilogramm össztömegű buszok meghajtására is alkalmas. A HDS 200 típus pedig a kisebb tömegű városi kocsik hajtására alkalmas rendszer, ami az Egyesült államok és Kanada városaiban közlekedő hibridbuszokban üzemel.

Az erősáramú hajtásokhoz számos elektromos segédhajtású részegységet is ajánlanak, ami tovább növelheti az üzemanyag-megtakarítás mértékét.

A HDS 300 villamos motorja<br>(fotó: BAE Systems)

A folyadékhűtésű elektromos motor legnagyobb teljesítménye 230 kilowatt (308 lóerő), legnagyobb forgatónyomatéka 6750 Newtonméter. A soros rendszer miatt nincs szükség nyomatékváltóra a motor és a tengely között.

A HybriDrive családba tartozó hibridhajtással felszerelt buszok eddig több mint 300 ezer mérföldet tettek meg, ezáltal 280 ezer tonnával kevesebb szén-dioxd került a környezetbe.

Az új hajtáslánc az amerikai New Flyer és a kanadai Nova Bus karosszériáiban fog hamarosan feltűnni.

Kapcsolódó hírek

Közút Ellátási lánc Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás Szállítmányozás

Hidrogénüzemű nyergesvontatóval szállíthat a Waberer’s Csoport

iho/közút   ·   2025.02.01. 14:00

A szlovákiai Mobility & Innovation Production által kifejlesztett jármű mérföldkőnek számít a környezetbarát szállítmányozásban, az üzemanyagcellás járművek töltési ideje ugyanis a megfelelő infrastruktúra esetén töredéke a jelenlegi akkumulátoros hajtásláncú járművekének.