Új külsőt kap a Körtér
A korábbi tervek szerint a tér rendezését a 4-es metró állomása körül úgy oldották volna meg, hogy erre a részre – a Móricz Zsigmond körtér 14–16. szám előtti szakaszra – az építkezés befejezése után visszaengedték volna a gépkocsiforgalmat. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tavaly nyári vizsgálata szerint azonban ez a megoldás közlekedési, környezetvédelmi és városrendezési okok miatt sem javasolt.
A kidolgozott új javaslatok közül a Fővárosi Közgyűlés azt támogatta, amely szerint a térnek ezen a részén gyalogos-kerékpáros zónát alakítanak ki. A Fehérvári út felől a személygépkocsik nem hajthatnak majd be a térre. Ezzel csökkentenék a forgalmat a Karinthy Frigyes út becsatlakozásánál, illetve a Fehérvári út belső szakaszán. A korlátozás az autóbuszokat nem érintené. A Körtéren a Váli utca és a 6-os villamos végállomása között díszburkolattal ellátott gyalagoszóna épül. A villamos végállomásánál a villamos felőli járda szintben összeépül a megállóperonnal. Így élhető városi tér jön létre a közlekedési kapcsolatok megtartása mellett.
A tér rendezése során kicserélik a 2002-ben elkészült mészkőburkolatot is. A körtér területének körülbelül felét borító, a Gomba és a Szent Imre-szobor körüli részen lévő mészkő rövid idő alatt összetöredezett, ez a téli időszakban fokozott balesetveszélyt jelent, és a kő tisztítása is problémás.
A körtér felszíni rendezése az eredetileg tervezettnél körülbelül egy évvel később, az idei év végére készül el. Ennek a változatnak a költsége viszont kisebb, 160 millió forint. A 4-es metró körtéri állomásának felszíni kijárati épülete nem a mostani rendezés során készül el.