Újabb adag Traxxot rendelt az Akiem

iho   ·   2014.08.27. 13:45
400px_akiem_traxx

A listaár szerint 33 millió euró értékű szerződést a napokban írta alá a Bombardier Transportation és az Akiem. A tíz egyenáramú Traxx DC-t tehervonatok továbbítására tervezi felhasználni a lízingcég Olaszországban és Lengyelországban. A kontraktus egy további tíz hasonló gépre szóló, 32 millió eurós opciót is tartalmaz – írja a Global Rail News.

Az Akiem három kilovoltos egyenáramról üzemelő, száznegyven kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű Traxx DC-inek mozdonyszekrényei a lengyelországi Wrocławban készülnek, a forgóvázak a németországi Siegenből, a vontatási átalakítók a spanyolországi Trapagából érkeznek, a készre szerelés pedig Olaszországban, Vado Liguréban fog zajlani.

Az Akiem a váltóáramos, a többáramnemű, és a fotón látható dízel Traxxok után most egyenáramosakat is rendelt a Bombardier-től<br>(fotó: www.drehschreibe-online.de)

Az SNCF Geodis Ermewa Group leányvállalatának részegységeként tevékenykedő lízingcég 2013-ban már rendelt a kanadai gyártótól tizenöt Traxxot. Az Akiem elnök-vezérigazgatója, Fabien Rochefort elmondta, az új szerződés egy új lépés a vállalat európai fejlődése szempontjából, valamint a Bombardier és az Akiem közötti stabil kapcsolat érdeme. Hozzátette, a Traxx DC-k leendő bérlőinek előnyt jelent az Akiem mérnökeinek a mozdonysorozat váltóáramú (AC) és többáramnemű (MS) változataival, valamint az azokhoz szükséges alkatrészekkel szerzett tapasztalata. A mozdonysorozat költséghatékony és megbízható szállítási megoldást fog nyújtani mind a lengyel, mind az olasz belföldi piacon.

A mozdonyokat 2015 ősze és 2016 tavasza között szállítja le a Bombardier – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Fél évtizede búcsúzott az UV

Hauenstein Mátyás   ·   2012.09.05. 14:00
Szent István ünnepén volt öt éve, hogy a budapesti villamosközlekedést több mint ötven éven át meghatározó UV-k utoljára vettek részt a menetrend szerinti forgalomban.