Újabb Kína–Európa konténervonat a palettán

iho/vasút   ·   2021.07.20. 12:00
hofej_wilhelmshaven

Az első, Hofejből indított szerelvény száz TEU-nyi árut szállított a Németország egyetlen mélyvízű kikötőjének számító Wilhelmshavenbe.

A DB Cargo Eurasia által lebonyolított fuvar elsősorban fehér árukból, valamint gép- és autóipari alkatrészekből állt. A szállítmány, melynek több mint hatvan százalékát a nyolcmilliós kínai metropoliszban állították elő, a napokban futott be a wilhelmshaveni rendezőpályaudvarra, hivatalos ceremónia közepette, melyen a szervező társaságok képviselői, valamint egyéb prominens személyek is tiszteletüket tették. A következő fuvarra sem kell sokat várni: még júliusban útnak is indul.

Az új szolgáltatás az első vasúti fuvar Kína Anhuj tartománya és a németországi Alsó-Szászország szövetségi tartomány között, lévén eddig szinte csak vízi úton zajlott a szállítás. A német tartománynak szoros gazdasági és kereskedelmi kapcsolatai vannak Kínával, különösen Anhujjal, és annak központjával, Hofejjel. A wilhelmshaveni fuvar tovább bővíti a Hofej és Európa közötti szállítások portfólióját.

A két tartomány szoros kapcsolatait a Volkswagen autógyár teremtette meg. A VW központja Wolfsburgban található, a német gyártó itt hozta létre a világ első és egyben legnagyobb autóipari szórakoztatóközpontját, a Volkswagen City-t. Kínában sem rest a Volkswagen: 2020 végén kezdett el megépíteni Hofejben egy új elektromosautó-gyártó üzemet, mely várhatóan 2022 közepére készülhet el. A termelés a tervek szerint 2023 második felében indulhat meg, 2025-re évente másfélmillió elektromos autó előállításával számolnak, melyeket már házon belül, Hofejben fejlesztenek és gyártanak.

Wilhelmshaven Németország egyetlen mélyvízű kikötője, melyet a német energiaipar, vegyipar, sőt a katonaság is régóta használ – utóbbi okán a városban található például a német haditengerészeti múzeum. Az Északi-tengerhez tartozó Jade-öbölben (Jadebusen) található konténerkikötőt közösen finanszírozza Alsó-Szászország és Bréma tartomány. A kikötő magába foglal egy 130 hektáros konténerterminált is, 2,7 millió TEU (húsz láb hosszú szabványos konténer) kapacitással, valamint egy 160 hektáros logisztikai parkot az Eurogate Logistics által üzemeltetett Jade kikötőben.

A Hofej és Wilhelmshaven közötti új vasúti fuvar új lehetőségeket nyit a német város számára, új hídfőt jelentve a Kína és Európa közötti árufuvarozásban. Ezen felül kaput nyit Alsó-Szászország, valamint a Jangce-folyó deltájának térsége között is – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek